Ændring til cykelspecifik rute.

Hejsa.

Er ny i det her OSM. Så med tiden kan det være der kommer en del flere spørgsmål :wink:

Hovedårsagen til at jeg meldte mig “under fanerne” ved OSM er ud over at jeg selvfølgelig også vil gøre min del for at dette OSM bliver et fantastisk værktøj. var at jeg er en meget passioneret cykellist. Men da jeg hovedsagligne kører på racercykel, altså en cykel der ikke ligefrem opfordre til, eller for mit vedkommende helst ikke kører på veje / stier der ikke er asfalteret.
Der har jeg desværre rigtig mange gange været ude for at min GPS vil lede mig af diverse stier o.l. som ja helt sikkert er cykelvenlige hvis man kører på en almindelig cykel eller andet med lidt bredere dæk. Men hvor vi på racercykler helst ikke vil ind på.

Men for at komme til sagen.
Er det på nogen måde muligt at specificere lidt mere ud på OSM hvad slags cykler pågældende sti / vej er beregnet til. Således at os der ikke ønsker at køre på stier der ikke er asfalteret evt. på en eller anden måde kunne undgå at blive ledt af disse.
Tør slet ikke gætte på hvor mange ekstra km. jeg har kørt fordi jeg ofte har måttet vende om fordi GPS har ledt mig hen til en grusvej eller anden sti.
Dertil kommer jo så også, at GPS’en jo bliver ved med at vil guide dig tilbage eller ind på pågældende sti så længe den mener det stadig er den hurtigste vej.

Du kan, inde på kortet redigere en cykelsti og specificere om den er belagt med asphalt, om den er “paved” eller om det er en grus eller jordsti, dette gør jeg selv, du kan kigge lidt på cykelstierne i dit nærområde og specificere dem inde på kortet :slight_smile: