Problemen met downloaden osm-image

Goedendag,

Ben hier nieuw en hoop dat ik de vraag op de juiste manier en plaats stel…

Ik probeer via ‘Free maps for Garmin brand GPS devices’ het bestand 'osm_generic_gmapsupp.zip’ te downloaden, maar het lukt mij niet

Ik heb voor mijzelf ooit een handleidinkje gemaakt.

  1. Ga naar http://garmin.openstreetmap.nl/
  2. Kies bij ‘Choose your map type’ ‘Generic Routable’ (wat is ‘new style’?)
  3. Laat bij ‘Include a TYP file (Optional) de keuze op ‘None’ staan
  4. Selecteer bij ‘Choose a predefined country’ in uitklapvenster ‘Europe’ voor ’Netherlands’ (en uiteraard voor andere landen)
  5. Klik (misschien moet je even wachten) bij ‘Request your map or download it directly:’ op ‘Download map now!’
  6. Kies voor ‘osm_generic_gmapsupp.zip’

Maar bij optie 7 Stopt het. Ik heb dan geen keuze om het bestand te selecteren. Wel een verzoek om e-mail adres in te voeren, maar daar heb je niet veel aan. Is dit een bekend probleem of doe ik iets verkeerd?

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen…

Dag Afarensis,

Welkom op het forum.

  • New style is volgens mij al incl. de typ file. Die is nodig anders heb je een wel erg lege kaart. Dus kies voor new style.
  • Kennelijk kun je niet downloaden. dat is meestal zo als je zelf voor een selectie kiest.
  • Vul je mailadres in … dan krijg je na enige tijd. een mailtje met een hyperlink. Die hyperlink is je download. Je staat dus in een wachtrij. meestal duurt dit enige uren, maar kan ook wel een dag overheen gaan.
  • Nederland kan meestal direct gedownload worden, maar nu kennelijk niet.
    In Firefox werkt bij mij de site het beste. In explorer loopt de boel nog wel eens vast in deze downloadsite.

Succes,
Eggie

Beste Eggie,

Bedankt voor je snelle en duidelijke reactie. Ik wacht dus rustig op een bericht of ik probeer het later nog een keer.

Nogmaals dank,

Groet, George

Let wel op dat de nieuwste versie van basecamp een bug bevat binnen de meegekomen mapinstall. Dus geen update toestaan van basecamp. Oudere versies geven geen problemen. Mapsource ook niet. Je ziet anders geen wegen na kaartoverdracht op de garmin.

Zie http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=89&t=50208&p=430578#p430578

Oh, ik dacht dat ik al een antwoord gegeven had?

Maar goed, bij deze dan nogmaals: Dank voor je extra info. Ik wist dit overigens al, dus maar beter wachten op de volgende versie…

Vriendelijke groet, George