Onzichtbare bushalte

De wegen rondom de Wagenstraat en de Marelstraat in Maassluis zijn veranderd. Deze is nog onder constructie maar er staat na een 2e update van de kaarten nog steeds een bushalte tegenover Wagenstraat nummer 9 op de kaart. Deze is verhuisd naar de Korte Boonestraat en staat daar ook gewoon. Ik kan de oude positie niet zien op openstreetmap maar deze blijft wel hardnekkig op de aangemaakte kaart staan. Wat zie ik over het hoofd of hoe kan ik die wel zien?

Wat bedoel je met ‘de aangemaakte kaart’?

Regelmatig wordt de database uitgelezen om kaarten aan te maken voor de navigatie systemen. Bij de 1e update was de nieuwe weg en de bushalte aan deze nieuwe weg verwerkt maar zweefde er nog een oude bushalte op de kaart. Wel gezocht of ik iets fout had gedaan maar niets kunnen vinden en ook degene die meegekeken heeft gaf als antwoord dat alles er goed uit zag. Nu een 2e update ontvangen van de kaart en ook nu de laatste wijzigingen netjes op de kaart maar nog steeds de vervallen bushalte ook nog. Ik kan deze nergens in openstreetmap vinden dus zou deze er niet meer mogen zijn. Maar toch staat hij in de navigatie nog steeds op de kaart.
Bij de 1e keer kan ik me voorstellen dat de database gelezen wordt en dat de bushalte net niet was meegenomen. Maar dat is nu zeker niet meer van toepassing na de 2e update.

De gevens voor de kaart zijn niet afkomstig van OSM.

De bushalte is afkomstig van Google Maps.
Daar is 1 bushalte verplaatst, De andere bushalte staat nog op de oude plaats.
https://www.google.nl/maps/@51.9230455,4.252294,18.74z

Ik weet niet of er ook data gelezen wordt van Google maps. Ik werk met Magic Earth. Volgens hun gegevens werken zij alleen met OSM gegevens. Maar bij Google staat alles nog zoals de oude situatie was. De weg is omgegaan en de bushalte heb ik dus verplaatst. Het laatste stuk van de Wagenstraat is vervallen. Als de bushalte dus niet in de OSM database meer zit ben ik tevreden. Dan zou t.z.t. de oude halte (als dat Google is) vanzelf verdwijnen na een update van hun gegevens.

Het staat goed in OSM, je hebt de haltes netjes verplaatst.
Apps zoals Magic Earth zijn niet altijd even snel in het verwerken van alle wijzigingen.

De tijd zal het leren. Maar omdat de verplaatste bushalte er al wel stond en de ‘oude’ er bleef staan ben ik er vanuit gegaan dat ik wat over het hoofd had gezien.

Allen bedankt voor het reageren en bekijken. Geeft mij weer een tevreden gevoel.