Welke afslag? Navigatieprogramma.

De laatste tijd gebruik ik wel eens magic earth in huis op de smartphone.
Omdat je deze in demo versie kunt gebruiken en zo over een rotonde/kruising kunt laten lopen.
destination en destination:ref bekijken en de lanes.

Nu gebruikte ik hem van de week in de auto.

Ik moest hier rechtdoor onder het viaduct door, neem de eerste afslag, …de service weg op?

https://www.openstreetmap.org/#map=19/52.23170/4.46240

Is het dan een navigatieprogramma probleem?
Hoeveel navigatie programma’s hebben de dezelfde denkwijze? Dat highway=service geen afslag is op de rotonde. Is dit algemeen?
Of moeten we het bij ons zelf zoeken, dat we geen service daar moeten gebruiken op een stukje van de aansluiting .

Dat weggetje naar het parkeerterrein is duidelijk een service-weg volgens de gebruikelijke OSM-mapping. In deze situatie zou het navigatieprobleem handmatig opgelost kunnen worden door de weg op te knippen bij het fietspad (je kunt dan het verschil in surface ook opgeven) en het eerste stukje unclassified te maken.
Dat is echter ‘tagging for the router’ en lost niets structureel op. Er zijn zat afslagen die service-weg zijn en soms is dat op een rotonde. Als het pure uitritten zijn (service=driveway) dan is het negeren daarvan als afslag wel logisch. In een geval als deze niet.
Ik zou verwachten dat andere navigatieprogramma’s dit beter doen en daar kunnen anderen vast wel ervaringen over delen.

Mijn ervaring is dat het met Garmin en mkgmap in de praktijk goed gaat. Ik denk dat je alles moet tellen waar in principe af mag slaan.

Soms levert het wel verwarring op omdat ik zelf verkeerd tel. Dus bijv. een afslag naar een parallel weg over het hoofd zie.

Even doorgeven (met locatie en probleembeschrijving) aan support@generalmagic.com

We are happy that you tested Magic Earth and shared your feedback with us. Please find below our answers to the topics that you have brought to our attention:

  1. Problem with counting the exits on a roundabout.

ANSWER: Starting with our next app update, service roads will be taken into account when counting roundabout exits (case number C1555 has been assigned to this topic). Just stay tuned and install the next software version on Google Play to benefit from this improvement and much more.

  1. At this situation there was on this look like a roundabout, but is not one, take the first exit, but this is the second one. The blue calculated line saved me.

ANSWER: Case number C0003 has been assigned to this issue. Our tech team will look into this and they will search for the best alternative for such cases

Zouden ze bij Gmaps ook zo alert reageren op issues :slight_smile: ?

Ik heb ze ook onze highway=motorway_junction discussie, ten opzichte van de overheid blauwe destination afslag borden en de bijbehorende afstand in meter, wat niet overeenkomt met hun meldingen, opgestuurd.
Het punt waarvan berekend wordt. Met foto’s zoals ik die jouw al eens opgestuurd heb.

Kijken hoe ze op zo’n situatie regeren.

Voor anderen de motorway_junctie is veelal getagd op de node scheiding wegen (laatste exit mogelijkheid), terwijl de overheid de afslag afstand aan geeft vanaf het punt waar de afslaande lane start.
Dit komt ook tot uiting in de meters melding op de voorgaande borden. (nagemeten en kom uit bij lane afslagpunt)
Wil je deze overheid afstanden taggen, maar hoe, maar dan hoe reageert een navigatie programma daar op.

Als je de voice melding krijgt “neem de afslag”, moet je nog wel de mogelijkheid hebben om de afslag te nemen.