kaarten samenstellen op osm

ik wil een kaart samenstellen van sevilla, maar bij installeren van deze , krijg ik steeds de melding “kan geen toegang krijgen mogelijk niet de juiste toegangsmachtiging” vroeger lukte me dit wel en ik ben aangelogd als adtministrator

ka iemand mij wat tips geven hoe dit op te lossen

Ik ben bang dat je iets gedetailleerder moet zijn. Wat bedoel je met ‘een kaart samenstellen’ en wat doe je precies ? Een kaart of een gebied downloaden uit OSM zou in principe geen enkel probleem moeten geven. Maar voeg je iets toe3 via andere software ?

met vriendelijke groet,

Marcel.

neen ik download enkel een gebied en gebruik geen enkel ander software, ik krijg een mail met titel" generic new windows.exe"
en bij het installeren loopt het mis
ik heb dit al enkele keren gedaan en toen werkte het prima, aan mijn pc is niets veranderd en ik login als administrator

Bedoel je dat je iets download van deze site? http://garmin.openstreetmap.nl/
Wat ik doe is niet voor uitvoeren kiezen maar voor opslaan. Daarna start uitvoeren meestal toch vanzelf en geef je Windows alsnog toestemming om toch te installeren via “Toch uitvoeren.”
Windows stopt aanvankelijk de installatie wegen veiligheidsrisico. Dus “Toch uitvoeren.” (oid. )

edit2:
“Toch uitvoeren” zit verborgen onder de Tekst: Meer informatie. Ik gebruik wiindows 8.1.

Bij Windows 10 is dat ook zo. Moet ik altijd gebruiken voor OFM

toch uitvoeren doe ik maar toch geeft hij foutmelding windows 10

Geen idee waaraan het ligt maar je kan ook de Mac/Gmap versie installeren. Zip file uitpakken en de inhoud plaatsen in de standaard Garmin map, vaak is dit C:\Users{username}\AppData\Roaming\GARMIN\Maps. Geen installatie nodig. Kan ook mbv Javawa GMTK.

het is geen zip file maar een exe file

Die bedoel ik niet. Download de osm_generic_new_macosx.zip - Map installer for BaseCamp / Mac OSX platform.
Daar zit geen exe file in dus ook geen gedoe met installers, virusscanners en windows registers.