Opbouw OSM mapnik supertraag

De opbouw van de verschillende layers in zowel openstreetmap.org als in JOSM verloopt supertraag. Eigenlijk niet goed mee te werken. Is dat alleen bij mij of ook bij anderen?

edit2
alleen humanitarian doet het een beetje naar behoren.

Bedoel je uberhaupt het laden van de tiles, of het bijwerken van tiles met je wijzigingen?

Het laden van de tiles. Nu werk ik met de fietskaartlayer. De standaard layer doet nu helemaal niks bij mij.

Hier werkt het, je ziet wel even zeer kort een grijze tile, …

Leeg je cache in JOSM, als daar teveel in staat gebeurd, dat wel eens.

preference / wms / tab cache content

of de laag verwijderen en opnieuw laden, heb ik ook wel eens bij Nationaal Georegister lagen.

Ga ik doen… maar ik werk ook gewoon vaak met potlatch2

Hier geen enkel probleem op geen enkele computer…

Cache leeggemaakt in Josm. Maar wanneer ik een selectie download in josm heb ik altijd de mapnik als keuze. Veel grijze tegels en soms in het begin een vaag beeld. Dat gaat min of meer, maar niet van harte.
In de mapnik van www.openstreetmap.org heb ik alleen en grijs scherm. Schakel ik over naar de fietskaartlayer of humanitarian dan meer succes, maar het lieft werk ik natuurlijk met die mapnik. :frowning:
Internet functioneert normaal.

Op m’n mobieltje werkt de mapnik ook niet van harte en dat deed het altijd als een speer. Waar het aan ligt… ligt het. We wachten maar weer af. Fietskaart-layer geen probleem op gsm.

edit: Het probleem lijkt opgelost… Waarom die mapnik het aan de andere kant van het land doet en bij mij niet is voor mij een raadsel.

Pas nog hetzelfde probleem gehad https://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=59489
En vandaag wilde de hele ochtend de mapnik niet laden, de site wel maar de tiles niet.

idem dus… in openstreetmap.org en josm, maar geen verklaring dat het niet bij iedereen het geval is… Nu loopt het als een trein.