Vraag over OSM Combiner onder Apple

Dag allen,

Ik probeer geruime tijd op mijn Macbook om middels OSM-Combiner meerdere OSM-kaarten samen te voegen. Dit werkt echter niet zoals het zou moeten, wanneer ik de mappen als ZIP-file naar OSM-Combiner sleep verwerkt deze dit en krijg ik in het verwerkingsvenster het bericht dat het verwerkt is. Als ik vervolgens dit venster sluit en terugga naar OSM-Combiner, staat daar nog steeds “Aantal bestanden 0” en kan ik dus niet op “volgende” klikken… Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Bij voorbaat dank.

Welkom op het forum Jan. Ik heb geen verstand van de Mac maar volgens Javawa is zijn software niet compatibel met OS Sierra, kan dat daaraan liggen? Ipv de zip file in het combiner venster te droppen zou je kunnen proberen eerst de bestanden uit te pakken in een lege map en die vervolgens naar de combiner te slepen.

Volgens dit bericht op JaVaWa’s website:

http://www.javawa.nl/osmcombiner.html

wordt het programma niet meer ondersteund omdat de maker er ontevreden over was.
En je kunt hier lezen waarom de ontwikkeling van zijn software - zeker voor de mac - niet meer verder gaat.

En heb jij die combiner nodig omdat je nog een toestel hebt waar maar één kaartbestand kan staan?

Overigens is op het GPS forum ook veel expertise aanwezig.