Bergkam benoemen

Mijn neef meldde me trots dat hij de “Dimitile” opgeklommen was. Ik kon het niet vinden op Openstreetmap, dus maar de (papieren) kaart van Reunion er bij gepakt.

La Dimitile is de bergflank grofweg ten noordoosten van het dorp Entre-Deux, ten Westen van Grand Bassin en de bergtop Entre-Deux, en ten zuiden van de bergkam die het scheidt van de Cirque de Cilaos.

Hoe zou je zoiets taggen, zodat de naam op de kaart komt, of in ieder geval bij een zoekopdracht je naar het juiste gebied komt?
Dimitile is dus duidelijk niet een bepaalde bergtop.

Hoewel aan de noord- en westkant duidelijke grenzen aan te geven zijn (de gemeentegrens van Entre-Deux) is dat aan de zuid- en oostkant veel subjectiever.
Hoe pak je zoiets aan?

Als het een bergkam is kan je natural=ridge gebruiken.
Of anders place=locality voor een onbewoonde streek.

Ik zou ‘place=region’ gebruiken. Locality is meer voor kleinere gebieden. Eventueel kun je ook ‘natural=mountain_range’ toevoegen.

Zie bijvoorbeeld https://www.openstreetmap.org/relation/6635233#map=4/-5.07/-62.95

Je ziet dat de grenzen heel grof kunnen worden genomen, natuurlijk moet het wel relatief zijn tov de grootte van het gebied.

region komt ook redelijk hoog in de resultaten bij Nomitatim, terwijl locality echt veel lager is.

Doe ff normaal :wink: zo groot als het Amazone regenwoud is zo’n bergkam op een eiland ter grootte van de provincie Drenthe toch niet?