Verzoek kaart update Aalsmeer Oosteinderweg

Beste Mensen,

Hier een startende mapper,
Zie een oude situatie aan de Oosteinderweg in Aalsmeer https://www.openstreetmap.org/edit#map=18/52.27296/4.76096
Maar ik vind het gebied te groot om het als beginnende mapper aan te pakken.

Betreft de omgeving van de scheepswerf aan de Oosteinderweg 25.
Aantal eilanden en water is veranderd.

Alvast bedankt
groet
Masje_NL

Ik zal aan de hand van de laatste PDOK-foto’s voorzichtig beginnnen…

[edit]
IK heb het zoveel mogelijk aangepast.

Aan de Vlasakkerlaan en omgeving zijn veel huizen in aanbouw. De huidige info in de BAG-administratie geeft nog niet de juiste locaties aan. Deze huizen heb ik nog niet kunnen importeren.

Hoi Martin,

Dank je wel
Die woningen aan de vlasakkerlaan heb ik ook op het vizier. Ze zijn daar net begonnen met de tweede fase.

De eerste 7 woningen heb ik gister op woning gezet inplaats van woning in aanbouw en de huisnummers ingevuld.

is er een centrale topic waar je dit soort dingen kunt melden ?

Er bestaat een Nederlandse database waar alle gebouwen en adressen in staan, de BAG (Basisregistratie Adressen en Gebouwen).

Alle gebouwen in Nederland die geregistreerd staan zijn in OSM ingevoerd middels een omvangrijke import.

Er is nu een klein groepje actief om middels een plugin in JOSM updates uit te voeren door deze uit het BAG-register te importeren. Uiteraard blijven de ogen in het veld onmisbaar!

Verzoeken om import kun je hier in het forum kwijt:
https://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=52973

Een paar opmerkingen: alleen gebouwen die af zijn of vergaand, én ingemeten worden in principe geïmporteerd. Gebouwen in planning niet, want deze worden of niet uitgevoerd, of veel later, of de maatgeving is behoorlijk onjuist.

Gesloopte gebouwen kun je uiteraard ook melden, maar die kun je zonder gebruikmaking vande plugin ook zelf verwijderen.

Denk er trouwens ook eens aan om de landuse in de omgeving waar ik geëdit heb aan te passen: er is veel residential nog niet als zodanig gemapt!

Dat van de BAG weet ik,

Weet ook het topic waarin je dat kunt melden.
die 7 woningen ehb ik dan ook alleen van status veranderd en voorzien van huisnummer.

Zie daar ook erg veel import uit de BAG staan die er nog lang niet staan, staat dan op construction geloof ik.

Zal eens kijken wat ik aan die landuse kan doen.

Bedoelde meer op grote mutaties in de kaart, niet alleen woningen.
Denk aan omlegging A9 rond Badhoevedorp

Dan heb ik je vraag een beetje verkeerd geïnterpreteerd :slight_smile:

Dat zal deels aan de hand van luchtfoto’s gaan of indien publiek project-/vergunningstekeningen.

Is voor zo ver ik weet in ieder geval geen import