Gesloopte gebouwen

Hoi,

Ik ben nog redelijk nieuw in het kaarten maken. Ik heb hier en daar al wat zaken toegevoegd, gewijzigd en verwijderd op basis van actuele bezoeken. Vandaag kwam ik in Nijmegen een paar straten waar de woningen gesloopt zijn. Op OSM staan de woningen nog ingetekend.

Wat is hier gebruikelijk?

  • Oude gebouwen laten staan en pas vervangen als er iets nieuws staat?
  • Oude gebouwen verwijderen?
  • Iets anders?

Groetjes,
dikkeknodel

In de BAG staan alle gebouwen van Nederland. Je kunt die hier bekijken.
Als een gebouw gesloopt gaat worden (of is) komt het ook daar terecht. Via een zgn. BAG update (zie Topic op forum) kun je dan aanvragen doen om de situatie te updaten.

Als je op grond van lokale kennis weet dat een gebouw weg is (of binnenkort weg zal zijn) dan is het geen probleem om het zelf ook van de kaart te verwijderen. Let op: in de BAG staan gebouwen maar ook de adressen. Een gebouw kan gesloopt worden, maar dat adres kan bv. nog gewoon bestaan, maar niet in gebruik zijn. Let dus goed op wat je weghaalt.
Zeker als er herbouw plaats zal vinden, is het vrij zeker dat het adres weer actueel wordt.

Welkom Raymond,
Gebouwen die niet meer bestaan mogen van de kaart, inclusief de adres nodes die in het pand staan. Let wel op of er nog aanvullende tags op de panden of adressen staan, zoals winkel informatie. Het is dan de goed om te kijken of en hoe deze data behouden moet blijven.
Als je gebouwen wilt toevoegen of wijzigen of als je niet zeker bent over het verwijderen van panden kan je een verzoek doen in dit topic

Happy Mapping!

Ik heb even een paar van je edits bekeken en het ziet er goed uit. Bedankt voor je bijdrage. Een ding viel mij op en dat is dat je hier twee veldjes getagd hebt als ‘leisure=park’ terwijl ‘landuse=grass’ waarschijnlijk beter bij de werkelijkheid past. In osm is een park een gebied met paden landschapselementen en dingen als bankjes en prullenbakken.