Gewerkt aan Bathsedijk

Ik ben even bezig geweest met Bathsedijk https://www.openstreetmap.org/note/913949

Ik heb de beide uiteinden eenrichtingsweg gemaakt je kan er vanaf twee kanten in maar middenstuk is niet toegankelijk voor motorvoertuigen.
Middenstuk heb ik highway track gemaakt maar denk niet dat dit juist is. Het is een stuk asfalt ongeveer 1 meter breed er staat een bord met opschrift ‘Eigen weg fietsen en wandelen toegestaan op eigen risico’.

De relatie tussen de knooppunten is wel goed geloof ik kan geen fout ontdekken.

Wil iemand even controleren of ik geen fouten heb gemaakt.
Bvd.

Dat moet je er dan wel bijzetten, want bij een track (jouw huidige keuze) zijn motorvoertuigen niet expliciet verboden.

De definitie van een track bevat o.a. de vermelding dat je er met een voertuig met 4 wielen op kan rijden. Als dat niet kan, moet je het anders noemen:

Maar dat wordt meestal weer gezien als een onverhard pad, maar de voorbeelden die gegeven worden sluiten niet uit dat het verhard is.
Dus mijn keuze voor het middenstuk:

highway=path
surface=asphalt

Het is dan verboden voor motorvoertuigen en toegankelijk voor fietsers/wandelaars.

Is de tag noexit=yes wel goed? Volgens de Wiki: By way of example don’t use it at the end of a motorised road where a footpath continues.

Een gewoon stukje unclassified/service/path, met access=no, foot=permissive en bicycle=permissive

Zoals ik de noexit lees moet je het nooit gebruiken als de weg op wat voor manier dan ook doorloopt, maar enkel als niemand verder kan.

Ja deze zou ik kunnen gebruiken het belangrijkste is dat er geen doorgang is voor motorvoertuigen. Is het mogelijk om ergens te testen of auto’s hier door kunnen?

Met de ingebouwde routeplanner van OSM?

Heb deze gebruikt maar een auto wordt over deze weg gestuurd dus ik heb waarschijnlijk verkeerde tag gebruikt om te voorkomen dat motorvoertuigen er niet door kunnen. Ik zal hier en daar proberen om dit te verbeteren.

En zal “unclassified/service/path, met access=no, foot=permissive en bicycle=permissiv” gebruiken. Dat zal motorvoertuigen wel tegenhouden.

Het zou kunnen dat er een vertraging is in de routeplanners met de wijzigingen die je doorvoert.
Hetzelfde als met de tiles eigenlijk die wel eens achter kunnen lopen.

De routeplanners updaten hun databank met een lagere frequentie dan de kaart. Dit varieert ergens tussen de 1 dag en de week dacht ik voor OSRM en Graphhopper.