Mechanical edits

Beste allen, Bij deze een nieuwe voorstel van verschillende mechanical edits, of community edits . Een aantal zijn nieuw, een aantal zijn weer vervuild geraakte oude edits. Ze zijn verzameld met Overpass Turbo.

8< KNIP >8

Automatische edits worden door de community niet gewaardeerd. Zoek de 1200 spelfouten en verbeter ze 1 voor 1.
Succes.

8< KNIP >8

Zo, als we deze verwerkt hebben zijn we al heeeel veel verder.

Dat schijf je een aantal keer. Het is dan handig voor de anderen als je een link geeft waar dat is besproken en waarom je het weer oppakt. Is de oorspronkelijke poster van het bericht er mee opgehouden? Math1985 bv. doet veel aan die winkelproblematiek, maar is er niet dag en nacht mee bezig. Overleg in zo’n geval met hem en beslis dan wie er verder mee gaat.

Je moet in je voorstel ook uitleggen hoe je te werk wilt gaan en op welke termijn.
En tenslotte dien je ook via de mailinglist de Nederlandse mappers die NIET op het forum te vinden zijn, minimaal een keer op de hoogte brengen van je plannen. Dat kun je doen door ze te wijzen op je bericht in dit forum.

Waarom is dat nodig? Bij een mechanical edit komt jouw naam te hangen (en daarom is het verstandig om daar een nieuw account voor aan te maken zoals ik in mijn andere post al uitlegde) aan het werk van een heleboel andere mappers terwijl je er feitelijk maar heel weinig aan bijdraagt. Je verandert bv, Hema in HEMA, maar jij hebt zelf waarschijnlijk geen een HEMA op de kaart gezet. Daarom is het belangrijk dat we daar samen op dit forum een duidelijk manier van werken voor afspreken en overeenstemming bereiken.
En het hoeft ook niet binnen 3 dagen te gebeuren, een dergelijk proces kan best meer tijd vergen.

Ik ondersteun overigens je pogingen om weer wat zaken op te lossen van harte. :sunglasses:

Hallo allen, ik heb zelf geen ervaring met mechanical edits, ik laat dit dus graag aan diegenen over die dat wel kunnen. Vandaar dat verzoek hier. En inderdaad, ik heb die winkels er zelf niet allemaal ingezet. Ik ben net begonnen met OSM, wil graag bijdragen, maar de hele reeks van 60+ winkels handmatig veranderen moet handiger kunnen.

De mailinglist doe ik niet aan mee. Als dit belangrijk is, gelieve dit dan voor mij te doen.

Ik heb inmiddels door dat er miljoen mensen toestemming moeten geven om iets te wijzigen. Ik heb geen behoefte aan discussie met die miljoen mensen. De toon is gezet, ik laat het er bij.

Geloof me, later zul je begrijpen waarom deze regels er zijn.

Deze veranderingen zou je, als je je een middag zit te vervelen, toch ook zelf kunnen doen? Ik bedoel, zo ontzettend veel zijn het er nou ook weer niet. Elke dag 10 bijvoorbeeld. Dat scheelt een hoop gediscussieer, mailinglisten etc, maar je bent wel drie en een halve week bezig ;).

Tja, kan je nagaan hoeveel we OSM zouden kunnen verbeteren als we die tijd zouden steken in andere dingen inplaats van repetitief dezelfde dingen veranderen. Goed opletten dat je niet te veel verandert, dat wel.

Zoveel zijn het er niet hoor. Hoeveel mensen lezen hier nu uiteindelijk mee op het forum? 15? (En op de mailinglist 3?)

Het gaat ook niet echt om toestemming, maar om overleg zodat je bv. niet iemands werk - waar veel tijd in is gestoken - ineens in de war gooit of op zodanige manier verandert dat het echt fout gaat.
Bovendien kan iemand dan misschien nog wat tips geven om - als je toch bezig bent - ook nog wat andere zaken aan te passen die mogelijk niet kloppen of aanvulling nodig hebben.

Maar het kan heel goed zijn dat door deze discussie er weer iemand de draad oppakt en de door jou aangedragen feiten gaat verwerken.

Er zijn toch geen echte afspraken over HOE je de community moet raadplegen? Of hoeveel mensen er nodig zijn voor een quorum? Gevolg is dat je het gewoon de lucht in schiet om aan de raadpleegplicht te voldoen, en dat gewoon doet. Negen van de tien keer word je niet teruggefloten, de tiende keer word je in vlammen neergeschoten. Risico’s van het vak.

Het ging mij meer om het gebruik van overpass en een nieuwe gebruiker.
Ik wil wel een compliment maken aan HourOfTheWulf hij voorziet OSM van veel nuttige Poi"s
Ik kan me zijn gedachte ook wel voorstellen, hij ziet in zijn ogen veel verbeteringen die mogelijk zijn. Maar OSM is zoveel verbetering vatbaar. Maar om overal mechanical edits te verrichten is niet de oplossing.

Het is inderdaad wel tijdverspilling, maar goed, dan stoor je je in ieder geval niet meer aan de tagging van bepaalde winkels.

Dank voor de Overpass Turbo links van HourOfTheWulf. Heb daardoor inmiddels een aantal zaakjes in de drie noordoostelijke provincies gecorrigeerd.

Ja, die overpass turbo links zijn zeker een handige toevoeging. HenkL, ik kan in het weekend ook nog wel even meehelpen met Groningen, Drenthe en Friesland. Als we daar klaar zijn hebben we tenminste al drie provincies gehad :D.

Er is echt niemand die BURGER KING schrijft, anders dan in hun eigen uitingen. Wikipedia gebruikt ook Burger King.

Voor Gamma eigenlijk hetzelfde in iets mindere mate. ICI Paris wordt in de media al net zo door elkaar geschreven als op OSM.

Ja dat vond ik ook verwarrend. Ik denk vind dat we moeten uitgaan wat het betreffende bedrijf zelf publiceert.

http://www.iciparisxl.nl/nl_NL/index.html → ICI PARIS XL in hoofdletters.
http://www.burgerking.nl/ → BURGER KING in hoofdletters.
https://www.gamma.nl/ → GAMMA in hoofdletters.

Zo publiceert het bedrijf zich zelf. Ook in geschreven teksten, header van websites, brieven, enzovoort.

En ja, in de gelukkige wereld van vrije meningen en vrije publicaties kom je van alles tegen, inclusief spelvouten. En die zijn we er nu juist uit aan het verbeteren.

Blijft inderdaad opvallend dat er niet een (nou ja eentje dan :P) BURGER KING met hoofdletters is geschreven. En daarmee ga ik twijfelen.

De spelling op de website zou in principe de enige juiste manier zijn, anders zou je het niet in hoofdletters op je eigen website zetten.

BURGER KING schrijft het zelf met hoofdletters: https://www.google.nl/search?q=burger+king&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gfe_rd=cr&ei=QOKFWLqpBYbDaN3JoJAH
Ziet er een beetje vreemd en geforceerd uit inderdaad, maar ja, als ze het zelf zo schrijven…

[EDIT] Wat hieronder door Commodoortje opgemerkt wordt is toch ook wel weer zo… Hmm, als iedereen ‘Burger King’ schrijft, zou je toch bijna denken dat dat de juiste manier is…

Deze veronderstelling is zeer twijfelachtig!
Het logo van een bedrijf kan verschillen met de inschrijving op kvk
Het logo laat bijvoorbeeld volledige hoofdletters zien, maar de schrijfwijze is (vaak) anders.
Je zult het echt zeker moeten weten, voordat je massaal gaat aanpassen!

De name tag is bovendien in het algemeen bedoeld voor de lokaal gebruikte naam. KvK naam lijkt me al helemaal niet gewenst om helemaal over te namen. Dan krijg je overal ‘Jumbo Supermarkt De Vries en Zn. B.V.’ ipv ‘Jumbo De Vries’. Je kunt altijd nog een official_name toevoegen.

Mee eens, mijn punt is eigenlijk dat het logo in hoofdletters kan zijn terwijl de officiële naam van het bedrijf grote en kleine letters bevat.

Als we het zeker willen weten, wordt het mailen naar de GAMMA, ICI PARIS XL, en BURGER KING denk ik?

Niet dat het iets zegt over wat het juiste antwoord is. Als de meeste Nederlanders dezelfde vout maken bij het groot dictee betekent het ook niet dat het goet is.

In OSM staat nu:
Gamma 83x
GAMMA 19x
Burger King 49x
BURGER KING 1x (en die heb ik vanochtend zelf veranderd dus die telt niet)
Ici Paris XL 17x
ICI Paris XL 9x
ICI PARIS XL 23x

De juiste naam aanvragen bij de PR van het bedrijf zelf lijkt me een goeie. Misschien willen ze wel helpen aanvullen van ontbrekende gegevens, website, winkelopeningstijden, adressen enzovoort.