Vreemde waarschuwing bij (kluif)rotonde

Bij dit wegdeel krijg ik steeds een waarschuwing, in het Nederlands ‘verdachte richting rotonde’.
Ik heb enkele decennia ervaring als programmeur, en bezie elke waarschuwing als iets serieus. In dit geval heb ik echter geen idee wat er mis is. Ik heb al van alles geprobeerd te wijzigen in de hoop de waarschuwing weg te krijgen, doch zonder resultaat.
Misschien zie ik iets over het hoofd, of er klopt iets niet aan de waarschuwing in dit geval. Iemand een idee?

Waar komt die waarschuwing vandaan? Routing-programma?
Ik heb geen ervaring met routing. Wel heb ik me bezig gehouden met kluifrotondes.

Zou het te maken kunnen hebben met de tag turn:lanes=left|through op de uitweg van de A7?

Ik ken die melding vanuit JOSM. Die meldt dat af en toe. Bij mij is het meestal bij de combinatie highway=cycleway+junction=roundabout. Nu ben ik sowieso geen voorstander van junction=roundabout op fietspaden, dus bij mij is het makkelijk te verhelpen door junction van het fietspad af te mikken.
Junction=roundabout zet de weg automatisch op eenrichting en ook als je oneway=no op een weg zet, blijft het eenrichting. En omdat fietspaden bij rotondes nog al eens een mix zijn van twee- en eenrichting is het zetten van junction=roundabout niet handig. Dan kun je hem alleen op de eenrichting stukken laten staan en dat is inconsequent met alle gevolgen vandien, dus op fietspaden geen junction.

Bij het probleem van Henk zou het kunnen zijn dat in JOSM verwacht wordt dat een rotonde rond loopt en daarop gecontroleerd wordt

De fout lijkt omdat de rotonde niet rond sluitend is. Denk dat als je de 2 tussenstukken naar de noordelijke rotonde ook junction=roundabout geeft de melding weg gaat.
Je kan de de zuidelijke rotonde zien als een grote kluifrotonde tesamen met de noordelijke, waarbij de noordelijke een daarbinnen ook een op zichzelf staande rotonde is door de shortcut om de kluif af te snijden.