Kruising N34 bij Exloo

Hier zijn ze druk bezig.
Er ligt nu een tijdelijke rotonde en het verkeer moet een weg delen. Ik reed er vanochtend langs met de GoPro tegen de voorruit voor Mapillary. Nu zag ik op de GPS dat deze tijdelijke route nog niet op de kaart staat, maar in JOSM kan ik wel al zien hoe het eruit gaat zien.

Mijn vraag is nu: zal ik daar flink aan de slag gaan met hoe de weg er nu bij ligt (lijkt mij wel toch?), of zal ik wachten totdat de weg af is? Er moeten alleen erg veel wegen etc verwijderd worden, nu ik zo op de kaart kijk weet ik ook niet precies hoe die kleine weggetjes precies zijn afgesloten. Misschien kan ik het nog op de foto’s van Mapillary zien, zal de link hier plaatsen zodra de foto’s gerenderd zijn.
En ik moet dan even opzoeken hoe ik een bouwput map en tag…

Meer info bij:
Provincie Drenthe

Dagblad van het Noorden

Groeten,
SubieLibero

bouwput: landuse=construction

Als een tijdelijke toestand meer dan een maand duurt, kun je overwegen het in te tekenen. Houdt wel rekening met alle relaties, die er kunnen liggen en ook mee omgelegd moeten worden, zoals busroutes, gevaren routes, fietsroutes, wandelroutes
Het gebeurt nog al eens dat iemand gewoon hups alles doorknipt, verwijderd en x relaties met gaten erin achter laat.
Lukt het niet met de relaties, geef dan een gil hier op het forum. Er zijn een aantal mensen, die dat in de vingers hebben

Bedankt! Dit heb ik nu.

En de rotonde:

Relaties ging niet helemaal, weet niet hoe ik ‘positie’ verander. Grootte van de rotonde is geschat, verder heb ik de weg gewoon verlegd en de max snelheid aangepast.

Ik moet alleen nog even landuse=contruction tekenen, als ik dat af heb upload ik het. Dan kan iemand anders misschien de relaties juist toevoegen.

Controle uitgevoerd. Best wel wat fouten, voornamelijk met lege of niet-aansluitende relaties. Zal ik dit open laten zodat anderen het kunnen repareren of kunnen jullie vertellen wat ik met lege relaties moet doen?

De fouten bestonden eigenlijk alleen maar uit fouten in relaties, ik heb niks verwijderd omdat ik anders alles straks ontzettend door de war gooi. Hoe los ik dit op? Tips, etc, kom maar door.

Lopen inderdaad busroutes over de weg daar, die krijgen zo een gat.
Niet doen zo!

een tip: Rotondes kun je in JOSM exact rond maken door ‘O’ te toetsen. Of maak een cirkel door een rechte lijn te trekken en op ‘SHIFT+O’ te drukken.

Je kunt de het stuk bestaande weg verplaatsen door de knopen te verslepen Alleen diegene, die geen verbinding met een andere weg hebben. Dan blijven alle relaties in tact.
Rotonde hoef je niet te tekenen. Het is een minirotonde (highway=mini_roundabout).

Dat klopt inderdaad. Ik begin even opnieuw.

Ah, oke.

Klopt, dat heb ik gedaan, alleen voor de rotonde heb ik er een stuk uitgehaald (achteraf niet handig). Ik ga even een paar heer op Ctrl Z drukken…

Ik begin wel even opnieuw, dat is het verstandigste denk ik.

Goed, ik ben opnieuw begonnen.

Deze ‘Boswachterij’ laat ik maar even voor wat het is…

Ik heb zo’n drie uur geleden 3939 foto’s naar Mapillary geüpload, van de route van Emmen naar Groningen, dan kan iedereen meekijken, maar volgens mij ben ik vergeten op ‘uploaden’ te drukken… Want ik heb nog steeds geen mail.

Goed, ik heb het af. Alle relaties zijn goed nu, en er zitten geen fouten meer in. Ik ga het nu uploaden.

Zo is het OK :slight_smile:
Je kunt de boswachterij nog aanpassen door drie nodes wat naar het oosten te verschuiven.
Weggedeeltes die al duidelijk in aanleg zijn kun je veranderen naar: highway=construction en construction=… (i.p.v. proposed).
Werkzaamheden zijn verder te volgen via webpagina, met ook verwijzing naar twee webcams.

Ik leg die boswachterij wel ongeveer gelijk met het gras. Ah, oké, maar die weggedeeltes zijn nog niet zoals ze moeten zijn, dus die laat ik maar even voor wat het is. Die webcams had ik nog niet gevonden, ze zijn wel nuttig, stond nog de afsluiting van de parallelweg op :), bedankt!
Zal vanmiddag de Mapillary foto’s uploaden en hier een link naar de route plaatsen.

[Toegevoegd rond 20:00]
We zijn er bijna…

Zo daar is ie.
De tijdelijke route op Mapillary

Ze hebben er een turbo-rotonde van gemaakt, waarschijnlijk de kleinste turbo-rotonde ooit gemaakt.

Even later haalt een Golfje mij in… Maar goed dat z’n kenteken is vervaagd :).
https://www.mapillary.com/map/im/1a6u8o-dBswrukVF2x9UaQ

Nog wat bijgewerkt. De rotonde met busroutes is nu als ronde weg getekend. Achter de betonnenrand (zie foto) ligt een (brom-)fietspad en nu ook als zodanig gemapt. Het huidige tracé van de N34 wordt na de aansluiting de lokale weg tussen Ees en Exloo.

Scherp, had ik nog niet opgemerkt.
https://www.mapillary.com/map/im/wHB_DpMoZn4TwqBfZrFNkw

Ik maak die rotonde iets ronder als je het niet erg vindt, het is nu net een ovonde ;).

Uiteraard vind ik dat niet erg. Ziet er beter uit. Rond in JOSM is op de kaart niet rond. Zonder achtergrondfoto is dat wat lastiger. Ook mijn eigen fouten gezien en verbeterd. Op de wegpunten stond ook highway=construction.
Nu maar wachten dat de weg open gaat.

Mooi zo! Deze nieuwe kruising is, denk ik, een goede verbetering, er zitten een aantal gevaarlijke kruisingen in de N34, waar dit er een van is… Het wordt net zoiets als de ongelijkvloerse kruising bij Borger denk ik.