Nieuw wijkje Boxtel

http://www.openstreetmap.org/#map=18/51.60159/5.30652

Hier is een nieuw wijkje gebouwd waar vroeger de gezondheidsdienst voor dieren stond.
Wie kan dit uitwerken de huisnummers staan er al.

mvg

Marius

Marius…

Dat lijkt me een mooi oefenproject voor jou. :slight_smile:
Dan kunnen de forumleden je wel advies geven als je er niet uitkomt.

Ga ik proberen.
Wat is de eerste stap
Track en foto’s maken?
Bvbd

Marius

Heb je toevallig een smartphone?
Installeer dan mapillary. Deze app neemt automatisch foto’s en deze kun je in JOSM bekijken nadat je ze hebt geupload.
Verwerking duurt ongeveer een dag.

Je kunt verder met je etrex de wegen fietsen/ lopen. Het bestand opslaan in basecamp of mapsource als wijknaam.gpx. (niet gdb)
Dat bestand kun je uploaden in Openstreetmap.org. Gebruik je JOSM dan kun je het ook direct uit je gps halen.
Welke editor wil je gebruiken. Potlatch2 is simpel… Josm vraagt meer tijd om te doorgronden.

Zelf ‘upload’ ik de bestanden als privebestanden via Openstreetmap.org Dan kan ik ze later tevoorschijn toveren als ik de kaart bewerk.

Oke Egbert ga degenen lopen.
Bedankt voor de info.

Marius,

Ik zie dat je inmiddels het wijkje hebt ingetekend.
Je hebt de wegen nu als unclassified getagd, maar residential is hier misschien meer op zijn plaats.
Lees in dat verband ook deze lange discussie.

En de straten hebben allemaal eigen namen (Koningsvaren en Lisdodde zie ik aan de adresnodes). Die kun je er dan ook nog bijzetten.

Ik fiets er binnenkort een keer langs voor Mapillary.

Marius…aanvulling:…en om het nieuwe wijkje kun je een landuse=residential zetten of het wijkje opnemen in de residential van Boxtel zelf.

Ja ben er nog mee bezig de straten zijn nog niet af.
Over 3 weken kan ik het afwerken.
Mvg

Marius

Vandaag ben ik er langs en doorheen gereden. Ik heb een GPX track naar OSM geüpload, dus als je nu met JOSM de wijk download met ruwe GPS gegevens dan zie je de straten liggen die er vandaag klaar waren.
Een paar opmerkingen:
Je hebt in ieder geval een straat ingetekend die er niet is (en ook nooit zal komen omdat hij door de tuinen van de huizen loopt), en dat is de middelste van de drie straten (tussen de Lisdodde en de Koningsvaren). Die straat heb ik ook weer verwijderd, omdat het verwarrend is.

Voor de rest is er nog een zijstraat van de Lisdodde bijgekomen en is er een stuk rondweg als verlenging van de Koningsvaren.
Ook heb ik mapillarybeelden klaarstaan die je kunt gebruiken (vanaf morgen).
Ik laat het verder aan jou over om de zaak goed in te tekenen.

Marc

Ik kan deze track niet vinden?

mvg

Marius

Als je in JOSM het gebied wilt inlezen, kun je bovenaan het scherm aangeven dat je ook de Ruwe GPS-gegevens wilt downloaden. Als je dat aanvinkt, komen die op een aparte laag te staan. Je kunt zelf in de andere instellingen van JOSM ook kiezen welke kleur je wilt.

Dit is alleen de GPS laag:

Dit is de OSM én de GPS laag:

Marc

Bedankt ben nog niet een JOSM expert.
Heb de track ook in Potlach 2 gevonden.

mvg

Marius

Prima!
Let ook op dat de door jou getekende toegangsweg ook nog een stukje moet opschuiven om aan te sluiten op de Lisdodde.
Ik verwacht dat de mapillarybeelden vanavond wel zichtbaar zullen zijn.

Mapillary is nu beschikbaar.

Heb zelf ook nog ter oefening een track toegevoegd.
Marc of Egbert Willen jullie even controleren.
De ovalen uitbreiding doe ik na de bouw.

BVD

Marius

De track krijg ik inderdaad ook te zien.
Ziet er verder goed uit nu.

Wanneer wordt de rest van die wijk gebouwd?
En misschien kun je de voetpaden die er al liggen ook op de kaart zetten?

Marius,… top!
landuse=residential kan er nog omheen. Die track zie ik even niet, maar als Marc gekeken heeft zal het vast wel goed zijn.

Ook hier weer een nieuw wijkje.
Ga er binnenkort weer aan beginnen.
Landuse is voor mij nieuw

mvg

Marius

Sorry
http://www.openstreetmap.org/#map=19/51.59695/5.32291