Postcodevlakken

Communitie: Is het zinvol postcodevlakken op te voeren. Kun je snel zien welke huisnummers binnen dit contour vallen? Bv Level 12. De polygone loopt zoveel mogelijk over de kadastrale->adresvlakken.
Kan een voorbeeld klaarzetten als u dat wilt.

Nee!

Ommen bijvoorbeeld staat nog vol met admin_7 adresvlakken.

Ruim eerst je rommel op voor je aan iets nieuws begint.

Mocht je mijn bericht bot vinden; dan is dat intentioneel.

Ik kan het niet leuker maken

Martin

Gerrit, ik denk niet dat het verstandig is om deze data zomaar te importeren. Lees eerst de Import Guidelines eens aandachtig door.

Geef ook meer informatie over deze dataset. Hoe kom je er aan? Wie heeft deze dataset gemaakt? Wat zijn de licentievoorwaarden? Waarom denk je dat dit een toegevoegde waarde is? (Nagenoeg?) alle adresnodes in Nederland bevatten een postcode. Deze zijn toegevoegd als onderdeel van de BAG. Verder raad ik je aan om deze beschouwing van Gert-Jan van der Weijden na te lezen.

De Bridgis- (First Element), Geodan- en Esri-versies die hij noemt, zijn in ieder geval niet open data.

Martin volgens mij heb ik alle rommel opgeruimt. als je nog iets vind zal ik dat ook verwijderen.
Hopelijk is alles schoon voor de Kerstdagen.:>}

Gerrit,

Hoe ga je hiermee om?

In bovenstaande afbeelding staan de door gerrit aangebrachte tags in OSM. In mijn eerdere posting heb ik de vraag gesteld wat dit voor tags zijn.

Ik kan deze keys nergens terug vinden op de OSM wiki of op de tagging lists.

Persoonlijk vind ik het aanbrengen vam dit soort tags vervuiling. Of anders gezegd; “Rommel”

Graag zou ik van Gerrit horen waarom hij deze tags 1 op 1 heeft overgenomen vanuit een nog onbekende bron.

Ook zou ik aan de community willen vragen hoe we hiermee om moeten gaan.

Commodoortje,

Dit is duidelijk een geval van geen consensus. 'k Zou er nog een persoonlijk mailtje aan wagen. Hopelijk krijg je antwoord… voor de kerstdagen.
Als antwoord en overleg uitblijft, wat ik niet hoop, moet iemand toch even gestopt worden om eens goed na te denken.

Het beste zou zijn als alle edits van Gerrit reverted worden.

Helaas zal dat niet zo eenvoudig meer gaan, want door latere edits van anderen zullen veel conflictsituaties ontstaan.

De discussie verder volgend: Gerrit blocken is wel een erg rigoureuze maatregel waar we niet te licht over moeten denken.

Ik hoop, maar hoop is vaak een slechte raadgever, dat Gerrit na al dit ‘gedoe’ tot inkeer komt en pro-actief contact zoekt met de communitie voordat hij iets doet.

Dit los van de legitimiteit van alle mass-imports die hij verricht.

Ik heb er zelf eigenlijk niet zoveel behoefte aan om zijn bijdragen te verwijderen in de wetenschap dat achter mijn rug om weer nieuwe crap gegenereerd wordt.

Goeie vraag maar het antwoord is wat lastiger. De indruk die ik van deze gebruiker krijg is enkel gebaseerd op zijn reacties (of het ontbreken daarvan) op dit forum en zijn acties in de OSM database.

Het lijkt me lastig omdat hij tot op heden niet echt lijkt te willen communiceren. Hij reageert in dit draadje met post nummer 4 maar negeert volledig de vragen van Frank in post nummer 3. (waarom Gerrit?)

In het draadje over de waterschappen waarin Frank helder aangeeft wat hij er van vind is de enige reactie
"Hoi Frank Volgens mij heb ik alles verwijderd. " Alsof daarmee de koas af is. Heb je dan echt geen benul met waar je mee bezig bent?

Tja … OSM is net de echte wereld. Je komt van alles tegen. Mensen waar je veel sympathie/respect voor hebt , grote horken en alles daar tussen in.

Ik hoop echt dat Gerrit eens gaat communiceren want het negeren van terechte vragen uit de community vind ik echt niet kunnen.
Ik zit ook op de lijn van Martin . Ik vind het niet zo erg om wat bagger op te ruimen maar het helpt wel als je weet dat het produceren ervan een keer ophoudt. Ik snap Loesje ook heel goed.

Ik moest voor een fkp foutje in IJhorst zijn en ik zie in JOSM dat die vlakken er nog steeds zijn.

Het geselecteerde vlak heeft de volgende tags:
BenoembareNaam=Gemeenteweg
HUISNUMMER=386
OBJECTID=5396
PostcodeNaam=7951PH
Shape_Area=2015.88763753002
Shape_Length=201.305236136184
WoonplaatsNaam=Staphorst

Hier zit - volgens mij - niks bij wat momenteel in OSM geaccepteerd is. Bovendien gaan de vlakken dwars door gebouwen heen.

De brandkraan er vlakbij:
Angle=36.505124
Color=1
Elevation=0.0
Entity=Insert
FID_=0
Layer=BrandKraanAansluiting
LineWt=25
Linetype=CONTINUOUS
RefName=M_WA_HYDRANT_B_GEOM_WA_VW_3
emergency=fire_hydrant

Dick, welkom!

SORRY

Ik ken weinig mensen die zo’n dikke plaat voor hun hoofd hebben als jij Gerrit.

Je verkracht de helft van de OSM map in je omgeving, krijgt de hele OSM gemeenschap over je heen maar gaat gewoon verder.
Sterker nog je reageert niet eens op alle berichten.

Controleer je je werk ook weleens achteraf?
http://keepright.ipax.at/report_map.php?schema=85&error=12942943

Dat leden achteraf hun berichten kunnen aanpassen lijkt mij niet echt gewenst, nu slaat mijn reactie ook nergens meer op?

Leer Gerrit kennen. Zie het topic over edits in de omgeving Staphorst en sluit je aan!

Ik lees hier al een tijdje mee dus ken Gerrit al :slight_smile:

Moet wel even kwijt dat ik enorme bewondering heb voor het geduld wat sommige leden met Gerrit hebben.