's-Hertogenbosch is geen stad meer (?)

Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe fietskaart opgehaald : OpenFietsMap (Benelux_v28-11-2015)
In BaseCamp werkt alles zoals vanouds.

Op mijn Garmin Nuvi kan ik navigeren naar alle straten in alle steden die ik gecontroleeerd heb, behalve in 's-Hertogenbosch.

Als ik als stad 's-Hertogenbosch invul dan vraagt m’n Garmin vervolgens om de straat en welke straat ik ook invul die wordt nooit gevonden.

Als ik als stad invul “Maaspoort” , een wijk in 's-Hertogenbosch, dan wordt elke straat in de wijk Maaspoort gevonden. Voor alle andere wijken die ik geprobeerd heb werkt dat niet.

Het lijkt er dus op dat ergens de stad 's-Hertogenbosch verwisseld is met de wijk Maaspoort in 's-Hertogenbosch ???

Heeft iemand een idee ?

Is er iemand met en ander type Garmin die even voor me kan kijken of hij kan navigeren naar een straat in 's-Hertogenbosch ?

Bvmhd
Gys

Op OSM is de stad in ieder geval nog een stad:

http://www.openstreetmap.org/relation/162798

En als ik via OSM routeer dan gaat het ook goed:

Ik zal nu ook nog even onderzoeken hoe mijn Garmin GPSmap het doet (met OFM).

Wanneer ik Keizerstraat invul… zie ik bij plaatsen alleen Binnenstad staan… OFM van vandaag … toestel etrex touch 35

Marc… jij bent de expert daar!

En hier de uitslag van de test met de Garmin GPSmap 62st en daarin de OFM van de Benelux van 12/12/2015.

Hiermee worden zeer veel straten in 's-Hertogenbosch niet gevonden. Bv. de Hekellaan komt niet voor als ik naar dat adres zoek, maar in Basecamp lukt het weer wel. Ook andere straten bestaan niet.

Misschien kan @ligfietser hier wat over zeggen?

Nog een test met OFM in de GPSmap62st met andere plaatsen dan Den Bosch:

Daar zie ik vooralsnog geen problemen en worden alle straten gevonden.

Een merkwaardig probleem moet ik zeggen, want die straten bestaan wel degelijk en BC heeft er geen probleem mee.

Zo kan ik de Voorstraat niet vinden in Dordrecht … zelfde probleem… Ik dacht dat de OFM gebruik maakt van een aparte adreslayer die niet uit OSM komt. In Openstreetmap.org kan ik de Keizerstraat in 's-Hertogenbosch zo vinden.
'k Weet wel dat als het fietspad geen naam heeft dat dan de OFM moeite heeft om de straat te vinden, want op de hoofdrijbaan is dan een fietsverbod.

edit… Zo heeft een deel van de Voorstraat in Dordrecht een fietsverbod. Wandelzone… Zou dat het zijn?

Dan zie ik die in Basecamp wel staan, maar zoeken ernaar levert alleen de Keizerstraat in Rosmalen op (plus nog 10-tallen anderen die nog verder weg liggen…)
Vreemd probleem . .

Mapsource vindt ook de Keizerstraat niet in 's-H, maar wel weer de voorstraat in Dordrecht. De GPS vindt beiden niet en loopt nu zelfs vast.

Andersom weer wel… eerst Dordrecht zoeken en dan Voorstraat. merkwaardig…

edit2: maar die truc lukt niet bij de Keizerstraat.

edit 3: Dat de OFM gebruikt maakt van een andere bron kun je zien als je Oranjestraat 3 opzoekt in 's-Gravendeel (zat nog even te denken of het door die 's- zou komen)
Het is een adres dat niet meer bestaat en de straat loopt nu ook heel ergens anders. Het adressenbestand is ouder dan de actualiteit van OSM. Je komt op de GPS uit op een deel van de straat dat niet meer bestaat.
De onvolkomenheid moet dus in die layer liggen zou je zeggen.

De wijken in 's Hertogenbosch hadden tot voor kort admin_level=10. Dat is het zelfde admin_level als de woonplaatsen. Dit is op 4 december gecorrigeerd.
Dordrecht heeft wijken met admin_level=11, maar zonder naam. Dit zou misschien ook problemen kunnen geven.

Dat laatste zou wel eens de oorzaak kunnen zijn. De OFM maakt in NL gewoon gebruik van OSM hoor Eggie, geen andere bron. Dat was voorheen wel het geval vóórdat de BAG werd ingevoerd.
De boundary data die ik in de laatste versie heb gebruikt is van oktober. Ik zal die volgende week updaten (als die tenminste online staat bij Lambertus). Een ander probleem kan zijn dat wanneer een straat verboden is voor fietsers, de adresdata in die straat ook niet gevonden kan worden door de OFM. De Generic routable zal hier beter scoren. Dit houdt verband met de routering van die wegen, als die wegen niet routeren kan je ze ook niet vinden. Tenslotte moet je rekening houden met het feit dat zoeken naar adressen nog lang niet optimaal is, omdat Garmin de code niet vrijgeeft worden de kaarten dmv reverse engineering gemaakt. Men is voortdurend bezig die code te ontrafelen en het vinden van plaatsen en adressen is al heel wat beter dan een paar jaar geleden maar lang niet optimaal.

Ik heb even verder gekeken in BaseCamp version 4.2.5 in Windows 10
Kaart : OpenFietsMap (Benelux_v28-11-2015)

Rechts boven is bij mij een zoekvenster met de keuze : All Points of interest
Edit => Options => Labels = Max
Edit => Options => Activity Profile => General = All features, Bicycling

Als ik in het zoekvenster rechtsboven wat invul dan :

Vind BaseCamp alle steden die ik geprobeerd heb, alle wijken in die steden die ik geprobeerd heb, geen enkele straat in de steden die ik geprobeerd heb

Als er een bushalte in die straat is wordt altijd wel de bus halte (voorzien van straatnaam) gevonden

Mijn conclusie is dat het niet alleen aan mijn Garmin ligt (?)

Bedankt voor je moeite
Ik zie dat straten opzoeken ook niet lukt in BaseCamp bij mij (Zie post hieronder)

Gys

Mijn Garmin Nuvi heeft een functie : “Near”
Als ik kies voor : “Another Town” en ik zet die op Rosmalen dan worden alle straten in 's-Hertogenbosch wel gevonden

Bij mij vind BaseCamp geen enkele straat in geen enkele stad (Die ik geprobeerd heb)

Ik heb onderstussen ook de Generic Routable van Lambertus opgehaald voor een gebied dat Nederland, Belgie, Luxemburg, een deel van Noord Frankrijk en een deel van het westen van Duitsland omvat.

Dat heb ik in BaseCamp geinstalleerd
Als ik in BaseCamp “Keizerstraat” invul in het zoekvenster rechtsboven, terwijl ik de Keizerstraat in 's-Hertogenbosch volledig in beeld heb en de naam “Keizerstraat” ook dan vind BaseCamp 25x iets met “Keizerstraat” als ik even op “More” click.

De eerst gevonden “Keizerstraat” is 30.2km verder. Als ik die aanklik in de zoekresultaten dan kom ik in de in de Keizerstraat in de buurt van IJzendoorn. Het zoekvenster in BaseCamp vind bij mij steden, maar geen straten.

Klik in BaseCamp maar eens een adres aan op de Keizerstraat in Den Bosch, en maak daar een waypoint aan. BaseCamp zet dan de adresgegevens erbij, en als woonplaats staat er dan “Binnenstad”. Ligt dus aan de verkeerde admin_level…

Hallo, de dader hier…

Ik heb die wijken en buurten ooit ingevoerd ter vervanging van een nog veel ergere ongeregeldheid. ik ben mij ervan bewust dat de situatie niet ideaal is en heb al lang op de planning staan deze - laten we het een beginnersfout noemen - op te lossen. Om diverse redenen ben ik hier nog steeds niet aan toe gekomen.
De voornaamste rede is dat ik geen idee heb wat het ideale tagging schema zou zijn.

Ik heb in het verleden via dit forum geprobeerd dat op te lossen, zie: http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=30672. Dat heeft wel veel suggesties, maar geen oplossing voor mijn probleem opgeleverd en daarmee was mijn poging om de wijkindeling aan te pakken weer enigszins doodgebloed, mijn excuses.