breedte van Kanalen

Ik ben begonnen met missende kanalen te “mappen”. Wat logisch lijkt is om een way te creëren en met de “key” “waterway” en de “value” “canal”. Dit wordt echter ge-rendered als een weg met een vaste breedte. Vaak gaat dat wel maar als je een grote kanaal hebt (bv Noordzeekanaal") is de standaard breedte wel wat onrealistisch. Nu wordt dat opgelost door “natural=water” te gebruiken. Dat is niet echt handig als je later deze informatie voor andere toepassingen wil gebruiken.

Is iemand hier al eerder tegen aan gelopen?
Is dit iets wat een proposed feature waard is. Ik denk dan aan waterway=canal width=xxxmeters.

Persoonlijk gebruik ik de width tag hiervoor maar of dat goed gerenderd wordt weet ik zo niet. Wat hier belangrijk is, is dat ik vaak zie dat men alles gaat taggen zodat het er mooi uitziet in de renderer i.p.v. dat het goed getagd is. Als er ‘naar de renderer toe’ getagd wordt kan dat leiden tot veel problemen op het moment dat een renderer aangepast wordt. Beter is dus om de tagging conventies en proposals aan te houden en de mensen die de renderers beheren op eventuele problemen te attenderen.