Status AND import -> huisnummers/adressen

Hoi allemaal,

Ik zat me af te vragen of er nieuws is omtrent verdere import van AND data.
Heel handig die tag die we met rust moeten laten, maar ik begrijp dat de Karlsruhe_Schema zo langzamerhand dé standaard is geworden met dank aan onze Duitse vrienden. :sunglasses:
Zijn er mensen bezig om uit te zoeken hoe dat automatiesch kan worden ingevoerd, of is men nog niet zeker van de standaard-status van de Karlsruhe_Schema?
EN nog iets:
Hoe zoek je in godsnaam op “AND” als dat niet als zoekterm gezien wordt?:/:rolleyes:

Bedankt voor de eventuele update.

AND is natuurlijk een zeer veel voorkomend woord op een internationaal forum :wink: Zoeken op and waarbij je geen rekening houdt met de context heeft weinig nut. Je kunt dus beter google gebruiken voor dit soort zoek opdrachten: Google zoeken op AND

Maargoed, wat ik ervan begrepen heb is dat er toch al heel veel veranderd is in de data dat het koppelen lastig is en dat de huisnummer data niet van superbeste kwaliteit te is. Maar ik kan het mis hebben. Ik denk dat je deze vraag het beste op de NL mailinglist kunt zetten, want de persoon die er naar gekeken heeft komt niet op dit forum.

http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-nl/2008-July/006662.html

Freek heeft ze allemaal in Karlsruhe formaat omgezet, zal nog wel in API 0.5 zijn. Overigens heb ik toen van hem de huisnummer data gekregen van Lelystad, maar die ben ik nu systematisch aan het deleten en eigen data er in te zetten. Lelystad is natuurlijk wat moeilijker, dubbele huisnummers en andere rare systemen.

Waarom heb je besloten om de data te verwijderen? Klopte het totaal niet of wat? Ik ben benieuwd waarom je alle moeite doet om de data er opnieuw in te krijgen als die er al is…

@Lambertus Bedankt. Ik zal idd even moeten aanmelden :roll_eyes:
Ben normaal forum-minded

Ik neem aan dat het nieuwbouwbetreft?

Het ligt er per wijk aan hoe goed de data is. Maar in Lelystad liggen een paar wijken waar het huisnummer onderdeel is van de straatnaam. Schouw 19 44 bijvoorbeeld, AND heeft rare dingen zoals huisnummers die gaan van 2044 tot 2300 en dat soort dingetjes. Daarom ben ik in dat soort wijken het opnieuw gaan mappen. Straatnaam veranderen en dan de huisnummers erbij. In de conventionele wijken is de kwaliteit overigens wat beter.