Network relation ideetjes

Met de laatste JOSM versie ben ik nu in staat een network relation aan te maken, (in de vorige liep ik tegen een bug aan,) van al mijn route relations in ‘RCN Gooi en Vechtstreek’ en het gaat voorspoedig.

Twee ideetjes:

  1. Ik zou het heel fraai vinden wanneer je op een kaart ook nog eens zou kunnen kiezen voor het netwerk dat je wilt zien. Zo heb je nog een schoner beeld van het gebied waarin je bezig bent. bestaat dat al ergens of heeft iemand de kennis en de zin zoiets te bouwen?

  2. En ik heb ook het volgende zitten bedenken: Wat als we nu in een netwerk relation een role introduceerden die bv ‘outer_limit’ zou kunnen heten? Dan kunnen we secties, die tevens de buitenkant van het netwerk vormen met een andere kleur renderen of een soort bounding polygon erom heen kunnen trekken.

Reacties?

Edit: Subject aangepast

  1. Is een van de ideeën, en als inderdaad iemand de know-how en tijd heeft om hieraan te werken, is dat fantastisch.

  2. Dit moet (nee: is) ook mogelijk zijn met de bestaande data, zonder extra tags en renderer-hints. Zoals zoveel dingen, wachten dit soort dingen altijd tot iemand het oppakt. Het staat in ieder geval ergens op mijn lijstje.

Het lijkt me een hele klus om een algoritme te bedenken die dát voor elkaar krijgt, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat er misschien wel een bestaat. Wat je dan, denk ik, wel gaat krijgen is, wanneer een netwerk half af is, je incorrecte outlines krijgt.

Ik liep zojuist mijn responses op mijn diary entries bij langs en kwam OSM Route Manager tegen. Daar kan je een relation ID invullen en krijg je na ff wachten een kaartje met de relation erin getekend. Ook network relations! Probeer ‘Gooi en Vechtstreek’ maar eens.

Heel handig. Gooi en Vechtstreek ziet er goed uit.:slight_smile:

Ik ben nu aan het prutsen met RCN Kop van Overijssel, maar het lukt me niet om een kaartje te voorschijn te halen. http://osm.cdauth.de/route-manager/relation.php?id=191372 geeft overal afstand 0, enig idee?:/:frowning:

groeten,

Taede.

Hi Taede,

In 05-32 ontbreekt stop 05, en een segment van de Burgemeester van de Veenweg bestaat 2 keer op de kaart en in de relatie:

  1. 38.570.708
  2. 38.570.738

Dus 1 van die twee segmenten verwijderen uit de map en node 05 toevoegen zal waarschijnlijk je probleem oplossen.

Succes!

Hoi Hans,

ik heb de aanpassingen gedaan, maar geen effect. Voor het werken van de netwerkrelatie heb ik alle route relaties verwijderd, en 10-11 (190265) in plaats daarvan toegevoegd. Nog steeds de foutmelding:

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/www-data/www/htdocs/cdauth.de/sub/osm/main/route-manager/relation.php on line 216.

Heb je nog suggesties? Deze route manager is zo’n mooi visueel controle middel dat ik deze graag zou gebruiken :roll_eyes:

– EDIT – of moeten de relaties eerst worden ingelezen van een planet file zoals KeepRight dat doet?

D’r is iets geks aan de hand met OSM Route Manager: Wanneer ik ‘Gooi en Vechtstreek’ open krijg ik bovenin deze regel:
The data was last refreshed on 2009-07-25T18:05:43Z. The timestamp of the relation is 2009-07-26T13:22:50Z.

Wanneer ik ‘Kop van Overijssel’ pak staat deze er:
The data was last refreshed on 1970-01-01T00:00:00Z. The timestamp of the relation is 2009-08-09T10:57:37Z.

De relation van segment 10-11 (190265) zelf gaat al niet goed!

Ik heb andere relations geprobeerd die onderaan de wiki Relations/Proposed/Network staan en een aantal ervan geven ook errors met die 1970 datum. Ergo: het ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan ons! Ik heb ook geen flauw idee waar we dit kunnen melden. Iemand?

Het lijkt erop dat de problemen zijn opgelost op de site. Heb nu Kop van Overijssel er helemaal inzitten als netwerk relatie, en ook voormalig FRN Zuidoost Fryslân al gedaan. Met deze site krijg je meteen een goed overzicht, zeker als je als basiskaart kiest voor de Cyclemap.

Hier ben ik erg blij mee :slight_smile: :slight_smile: