Zijn er tags voor Loodgieter / Elektricien / e.d.?

Ik kan geen tags vinden voor loodgieters en elektriciens. Ook niet in tagwatch. Heeft iemand daar al eens over nagedacht?

Er is de power=* key voor elektriciens en loodgieters hebben de waterway=* key en amenity=fountain en amenity=drinkin_water dus ook die doelgroep is gedekt. :sunglasses:

:lol: Ha! Dichterlijke vrijheid! Geen idee dat je ook tags mocht samenstellen als een soort rebus. Zo wordt het meer openstreetmop.:smiley:

[serieus]Het woord ambacht schoot me te binnen en dat vertaald geeft craft en daar heb ik zojuist eenmaal craft=electrician mee gevonden in tagwatch[/serieus]

Ik denk dat ik craft=vonkenboer ga introduceren. :smiley:

[weer serieus]Dan toch maar craft=plumber en craft=electrician gebruiken.[/weer serieus]

Ik denk dat je het in lijn moet brengen/houden met andere ambachten zoals docter, pharmacie enzo, dus amenity=plumber enzo.

Oké, maar het zijn geen zichtbare features omdat veel van dat soort bedrijfjes gewoon in een woonhuis worden gevoerd. Wat meteen de vraag oproept: “Horen ze eigenlijk wel op de kaart thuis?” Is het een ongeschreven regeltje om alleen op de map te mogen verschijnen wanneer het een zichtbare feature betreft? Ik vind eigenlijk van niet, maar het lijkt er wel voorlopig nog op dat men zich daar onbewust aan houdt.

Nou een busroute is ook onzichtbaar, die kun je ook op de kaart zetten dus dat soort argumenten gelden niet imho. Wat wel het geval is, is dat veel bedrijfjes en bedrijven vaak verhuizen of verdwijnen, zeker wanneer het ZZP-ers zijn, waardoor het noodzakelijk is om de data regelmatig te controleren. Dat is de reden waarom veel mensen ze niet invoeren. Ik ben dat overigens ook niet van plan te doen, behalve belangrijke zaken zoals doctor, pharmacie en supermarkt. Daar heb je als bezoeker van een gebied ook al snel echt wat aan. Maargoed als jij dat taggen wilt; ga gerust je gang :smiley: