Help... Rijn bij Millingen ad Rijn staat droog

Wie ziet er “een gat” in om de Rijn bij Millingen te fixen met JOSM ? https://www.openstreetmap.org/#map=15/51.8704/6.0559&layers=N
(aansluiting Waal en Pannerdensch Kanaal.)

Er klopt hier weinig van de multipolygonen. Geen idee of het echt droog staat in de komende update van bv Openfietsmap. In de verschillende zoomniveaus ook wel of geen water.

Potlatch2 is weinig betrouwbaar om dit te repareren en ik ben niet zo’n fan (nog) van Josm.
'k had It’s so funny gemaild om te helpen, maar nog geen reactie gehad. Beetje jammer als het bij de komende update droog staat.

Eggie

IK zie op alle zoomniveaus dat er weer water in staat. Denk dat de Zwitsers de sluizen weer geopend hebben. :wink:

Klopt… Ankeric heeft het gerepareerd! Laat de Batavieren maar komen… :slight_smile:

Het probleem lijkt zich nu naar het oosten te verschuiven… Zou het toch zo goed zijn??

https://www.openstreetmap.org/note/326650#map=15/51.8672/6.0706&layers=N

Sorry Eggie, zag het vanochtend pas op weg naar mijn werk waar ik niet zoveel tijd heb om te OSM’en :wink:

… Je hoeft je niet verplicht te voelen :slight_smile:
Er waren daar langs de Waal nogal wat mechanical edits gedaan. Geen idee of dat er iets mee te maken heeft. Vandaar dat ik jou mailde.

“Opgelost”

Het is net als met een herniaoperatie. Het probleem lijkt zich richting Duitsland te verschuiven.

5 minuten geleden opgelost door Sander H
was ontstaan door de vorige fix, maar zit weer dicht

De bron zit nog vol:

Hi Marc, een kleine aanvulling, andere Rijn bronnen zijn, Averser Rhein, Hinterrhein, Valser Rhein, Rein da Sumvitg, Rein da Medel of Reno di Medel, Rein da Nalps, Rein da Cumera, Vorderrhein of Rein Anteriur, Rein da Plattas, Rain digi Lai, Madrischer Rhein, Rein da Curnera, Rein da Cristallina of leveranciers genoeg.

Is de oorzaak van het leeglopen bij de persoon bekend? Ik denk dat deze zich van geen kwaad bewust zal zijn. Tevens denk ik dat de werkelijke veroorzaker uiteindelijk Potlatch is?
Correct me if I’m wrong.

Potlatch2 is gewoon heel gebruiksvriendelijk om online even iets te veranderen, maar totaal ongeschikt voor het “rivierwerk” en verder in het algemeen niet geschikt om water te bewerken in multipolygonen, … so you are right. Dan dus Josm en dan blijft het nog oppassen.
Met grondgebruik is het ook lastig, maar als je weet hoe het moet geen problemen. Dan weer juist minder kans op fouten zoals “vlakken” aan wegen te plakken wat sommige mappers maar blijven doen. .

Eggie,

ja leuk. Haal met JOSM eens een groot vlak binnen, de tijd dat 1500 kb mogelijk was is langst her. Nu zul je moeten sprokkelen, maar wel gelijk samenvoegen, want na een bewerking kan het niet meer. En echt groot is slecht voor de snelheid. Weet iemand daar dan een oplossing voor ? Dan kun je bv een vak netjes afwerken.

In JOSM kun je via de mirrored_download plugin veel grotere gebieden downloaden. Loopt meestal maar een paar minuten achter, dus doorgaans geen enkel probleem.

Sander H, goeie hint :slight_smile: werkt perfect, op proef komt er ruim 4000 binnen :sunglasses: