Vastleggen websites

Heb al een paar keer de behoefte gehad om bij een object de bijbehorende website vast te leggen (bv bij natuurgebied, restaurant, voetbalvereniging etc.). Dan moet er natuurlijk een renderer zijn die daar iets mee doet, een linkpunt in de kaart zet etc, lijkt me wel handig.

Heb hiervoor nog geen tag kunnen ontdekken, of met google iets gevonden. Wellicht zie ik wat over het hoofd?

Kijk eens bij Annotation. Ik heb nog geen enkele renderer gezien die die tag met een marker afhandelde, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je die linkjes niet mag mappen. Wellicht dat er ooit nog eens zo’n online kaart komt.

Op deze kaart zijn linkjes te zien:
http://www.petschge.de/projekte/mobilemap/index.php

Degene die ik heb vastgelegd zijn niet te zien, nog even verder in duiken.

Werkt, had de link bij een shape gezet, werkt niet, bij een POI wel. Grappig, benieuwd wanneer de ‘grote’ kaarten met deze feature komen.

Ik denk dat we binnekort op de Nederlandse fietskaart ook dergelijke dingen gaan zien. Er is op de IRC al over gesproken tenminste. Nu nog even wachten totdat iemand de tijd en zin gevonden heeft om het erin te wrotten.

Zal nog een heel gedoe zijn. Bij de mobiele map zie het eruit alsof het alleen werkt bij POI. Hoe meer je aan het idee went om url’s vast te leggen en waarbij, dan wil je dat uiteindelijk waarschijnlijk bij ieder punt/lijn kunnen doen. Je wil weer voorkomen dat je bv. POI 'smoet gaan opvoeren om URL’s te laten zien.