Rendering fietspaden gewijzigd?

Had van enkele ‘highway pedestrian’ ‘highway cycleway’ gemaakt. Deze worden getoond als ‘higway cycleway’ icm ‘cycleway track’, de stippellijntjes.

Nu was ik er toch van overtuigd dat ‘highway cycleway’ als lichtgroen straatje werd getekend, maar dat zie ik ook niet meer in de wiki?

Dat hangt natuurlijk van de stylesheet van de desbetreffende webserver af. Maar veelal is een highway=cycleway een lichtgroene lijn. Is het niet zo dat het fietspad niet weergegeven wordt doordat het onder een ander weg ligt?

PS. Als je dit soort problemen meldt is het handig dat je er een link bij zet…

http://wiki.openstreetmap.org/index.php/NL:Map_Features#Wegen

Hier is de groene lijn weg volgens mij, weet niet of dit handmatig/door rendering wordt aangepast?

Voorbeeld van de kaart lukt nu even niet door traagheid potlatch, komt nog, zal wel kijken of er iets niet dubbel ligt, maar ben er eigenlijk wel zeker van dat dat niet zo is, maar zal nog checken.

Laat maar, in de wiki staat de groene lijn er wel, maar m’n scherm is bagger, als ik heel goed kijk, dan zie ik hem.

Bij de kaart vraag ik me af of die is bijgewerkt, had een stoplicht toegevoegd, is ook (nog) niet te zien (na 1,5 week).

Met een voorbeeld linkje bedoel ik de permalink die je op veel kaarten rechtsonder kunt vinden, daar hoef je Potlatch niet voor te gebruiken. Wat betreft het stoplicht, sommige kaarten geven deze niet weer en de NL server heeft de afgelopen weken problemen gehad met de data import en rendering.

Osmarender ziet het inderdaad uit als verwacht, had nog niet door dat je met de ‘+’ kon switchen.

Beide geven anders weer, zou dat in de wiki dan ook niet zichtbaar moeten zijn? Kan niet 123 vinden voor welke weergave de voorbeelden gelden. Qua fietspad blijkbaar Osmarender, voor spoorweg Mapnik?

Wat ik ook nog niet door had is dat je de status van een specifiek tegel kunt veranderen zodat die opnieuw aangemaakt wordt. De volgende dag was die bijgewerkt.

OpenStreetMap en de aanverwante tools (OpenLayers in dit geval) blijven een wereld van constante verbazing en ontdekkingen :wink:

Dat vind ik niet, want iedereen kan voor een andere rendering kiezen (zie Cyclemap, openfietskaart, etc). Je kunt niet elke rendering configuratie in de wiki zetten bij de Map Features. Mapnik is de meest volwassen kaart en de standaard OSM layer en daarom ook het meest geschikt voor de Map Features voorbeelden.

Als je op zoek was naar die functionaliteit dan had een Google query je kunnen helpen aangezien dit toch wel redelijk wat keren is voorbijgekomen op het forum of mailinglist. Maar als je daar niet naar op zoek was, dan zijn dit toch leuke ontdekkingen.