Iemand ervaring met Mobile Trail Explorer?

Na eerst wat gespeeld te hebben met OSMTracker op de pocket pc, nu Mobile Trail Explorer op een gsm (SE K750i) gezet. De telefoon heeft een wat handzamer formaat voor op de fiets, kan hem dan ook nog als kilometerteller gebruiken (snelheid/afstand).

Paar keer geprobeerd, maar krijg geen gereden trail op het scherm. Iemand ervaring met deze applicatie? Of een andere voor op de telefoon?

Heb je wat aan deze link?

Via die webpage had ik programma gevonden. Ben nu bezig met gpsmid, draait inmiddels op de telefoon, maar krijg weer geen connectie met mijn bt-gps.

Wil wel verder met gpsmid, dit toont osm-kaarten, en er zou een optie inzitten om de achtergrondverlichting aan te houden (was mijn eerste gemis met de trail explorer). Wat ik weer niet in gpsmid zie, is een scherm met snelheid/afstand etc., zou het weer minder geschikt maken als fietscomputer …

heeft gpsmid een eigen gps driver of gebruikt het de algemene gpsd daemon ? In het geval van gpsd is dit geen probleem van gpsmid maar een incompatibility tussen de bt-muis en de daemon.

Je zou specfieke problemen met gpsmid overigens beter rechtstreeks met gpsmid community/maker overleggen, want ik denk niet dat er hier veel experts aanwezig zijn.

Doet het, met dank aan gpsmid-forum. Eerste proeftrack gereden, eens kijken wat ik daar nu mee kan/moet. Wel een leuke applicatie, zal een topic starten om ervaringen met software vast te leggen, wie weet gaan nog meer mensen het gebruiken.