wildgroei bicycle=yes

Dat vind ik een storende opmerking. Nu leg je me iets in de mond en dat vind ik niet netjes. Ik stelde een open vraag, en het betreft meerdere mappers, en ook recente edits. Ik heb geen namen genoemd, en ook geen voorbeelden aangewezen.

Dat doe ik ook niet. Je mag ook een witte fiets op het wegdek aanbrengen, dat heeft dezelfde betekenis. De kleur is daarbij niet eens van belang. Het blijft een verplicht fietspad. Een rood geasfalteerde weg op zich is geen verplicht fietspad ( de kleur heeft geen wettelijke betekenis ). En ook een onverplicht fietspad krijgt cycleway als tag. De koppeling is dus aan het type weg ‘fietspad’ in de wettelijke zin van fietspad.
Dus het taggen gebeurt al op de Duitse manier, omdat die manier in overleg tot stand is gekomen, waarbij de Nederlandse en Duitse manier zijn samen gekomen.
Nederlands is dan ook zeker geen eiland op dit punt, en in de Duitse community wordt ons werk om een goede fiets-kaart te maken zeker gewaardeerd.

???

Als je een gebouw als tag een adres geeft is de plaatsnaam natuurlijk niet onnodig, maar onderdeel van het adres.

Op mijn huis staat alleen het nummer. Je treft er geen straatnaam, postcode of woonplaats op aan. Dat is op de OSM wel het geval. De OSM is een grote database waaruit de gegevens door de renderer van een kaart worden gehaald. Het lijkt me dat de renderer op diverse manieren gegevens uit de database kan halen. De plaatsnaam en de straatnaam zijn al vermeld op de OSM. Ook al staat er alleen het huisnummer op mijn huis, de postbode weet ons wel te vinden. Is de postbode slimmer dan een computer programma?

P.S. Wat voor jou een open vraag is, hoeft dat voor een ander niet zo te zijn. Alles valt op te zoeken in de database van de OSM, dus indirect wijs je wel iemand aan, ook al is/was dat niet je bedoeling.