Welkom!

Hai!

Ik ben Diederik en kom uit Rotterdam. Ik vind fietsen erg fijn, en we zijn ons aan het voorbereiden aan een fietsvakantie - vermoedelijk in Zeeland. Derhalve kwam ik een aantal fouten in de buurt tegen.

Vanochtend mijn eerste ‘echte’ wijzigingen doorgestuurd, en goedgekeurd door Eggie. #leuk :slight_smile:

Hallo Allen,

Even voorstelen, ik ben Bert en in het dagelijks leven werkzaam bij een boswachterij, ik loop vaak met een eos arrow rond. Gisteren geregistreerd en meteen mijn eerste no-no; een pad verwijderd. Om review gevraagd, gecorrigeerd door Eggie en meteen weer iets geleerd, waarvoor mijn dank. Ook het laatste kwartiertje op dit forum al heel veel informatie gezien.

Er bestaat dus zoiets als een access tag, super! Die wil ik voor onze boswachterij de komende tijd wel nagaan. Er is geen kruid gewassen tegen recreanten die langs een gesloten verklaring lopen maar de kaart kan maar beter in orde zijn.

Hallo!

Ik kom me ook even voorstellen! Vroeger veel actief geweest op Wikipedia, dus in ieder geval bekend met het ‘wiki’-wezen! Hoop de komende tijd wat dingen hier te mogen/kunnen bijdragen! Ik woon in Leiden dus mijn meeste bijdragen zullen (zeker nu de wereld nog aan de ketting ligt), van hier in de omgeving zijn. Ik ben graag buiten (te voet, te fiets of per kajak).

Korte anekdote: ik was laatst een rondje in de omgeving aan het peddelen en de Duivenvoordesloot waar ik doorheen ging stond alleen in OSM netjes aangeduid en op de kaart! Volgens Google Maps ligt hier niet eens een water! Volgen Apple Maps ligt er wel water, maar zonder naam.

Hopelijk maak ik niet te veel beginnersfouten, maar ik ga mijn best doen :slight_smile: (om die niet te maken dus!)

Goedeavond,

Mijn naam is Thijs en ik ben nu een maandje actief met mappen maar ik had mij hier nog niet eerder voorgesteld.
Ik kwam ergens op Reddit een bericht tegen over StreetComplete, en dat klonk wel leuk dus gelijk gedownload. Na een erg actieve week had ik mijn wijk wel ‘uitgespeeld’ in StreetComplete, maar viel het mij op dat er alsnog veel paadjes en dergelijke ontbreekten op de kaart. Toen actief aan de slag gegaan met de iD editor als start, en later ook JOSM maar eens gedownload.

Ik woon in Zuidoost Amsterdam, dichtbij het Nelson Mandela park en daar ben ik ook voornamelijk actief. Naast met eigen wijk ook al veel toegevoegd aan het park, en net gestart met een aanllggende wijk.

Van beroep ben ik een software ontwikkelaar, en vanuit die hoek wil ik ook gaan kijken of ik kan bijdragen aan de iD en JOSM editors. iD is erg gebruiksvriendelijk, maar kan nog wel wat features gebruiken, zoals ondersteuning van de BGT kaart die voor het mappen van Nederland erg handig is. Bij JOSM is het vooral erg irritant dat hij allemaal grafische glitches krijgt nadat je een tooltip triggert door je muis ergens een paar seconde te laten staan, wellicht kan ik die bug eens oplossen. Als er iemand een keer een stukje code/script nodig heeft kun je dat altijd vragen :slight_smile:

Feedback over mijn edits is altijd welkom, soms is het lastig te bepalen wat de beste tags zijn omdat de wiki/iD/fora een andere manier aangeven.

Môgge Thijs en welkom. Mooi dat je direct met JOSM aan de gang gaat. ID is idd wel leuk voor kleine aanpassingen, maar voor je het weet heb je een route relatie vernield.
Zuid-oost Amsterdam? Valt Ootmarsum daar ook onder? :laughing: https://www.openstreetmap.org/note/2680558
Geintje, map lekker waar jij je thuis voelt.

@Geim Dankjewel!

JOSM heeft echt wel meer opties inderdaad, ik gebruik iD bijna niet meer.

Ik woon sinds 5 jaar geleden in Amsterdam, maar ik ben opgegroeid in Ootmarsum. Tot en met mijn Bachelor opleiding Computer Science daar gewoond, bij de afstudeeropdracht van mijn Master naar Amsterdam gegaan, en daar blijven wonen.
Maar omdat ik Ootmarsum dus ook erg goed ken ben ik daar de kaart ook flink aan het updaten. Mijn ouders wonen daar ook nog, dus ik kom er ook nog regelmatig een weekend.

Woon jij in Ootmarsum toevallig of ergens in de buurt?

Uit de buurt, 60 km naar het noorden. Heb gewerkt in Almelo en familie in Hengelo. MAg graag door Duitsland rijden ipv n34 en n36. Mooie omgeving ook om te fietsen.

Hallo,

wil even hallo zeggen nu ik wat meer post. Ziet er naar uit dat mijn posts niet verschijnen, laten we zien of de replies beter gaan.

Groetjes!

Welkom kaartjesman!

De eerste drie berichten van een nieuw forumlid moeten handmatig worden goedgekeurd door een moderator. Daarom verschijnen ze niet meteen maar met enige vertraging op het forum.