Webkaartje met Fietstags

Zit erin, ^opposite vangt alles wat met opposite begint (dus zonder $)

index.html en noordpass.js ( switchlayer functie )

als het goed is moet je daarna alleen je regel met nieuwe tab invoegen in index.html ( let op alle divs daar starten nu met dorment)
de switchlayer functie kun je kopieren en plakken.

In style.css kun je de style van ‘titel’ breder maken om de terugloop op de tabs te voorkomen. ( dit was automatisch maar daar doet IE weer moeilijk over)
IE doet trouwens moeilijk over namen van lagen. Daarom laat ie soms alleen wit scherm zien en meldt een fout in het openlayers script. Er zit geen fout in het script maar IE passt de naamstring vreemd als er ()-{} etc in de string zit …

Goed hoor Noordfiets, het kaartje wordt steeds mooier :slight_smile:
http://mijndev.openstreetmap.nl/~ligfietser/fiets/?map=bugs&zoom=17&lat=52.38319&lon=4.88638&layers=B00TTTFF

Noordfiets, is het ook mogelijk de style van het blokje met layers te beĂŻnvloeden? Ik heb wel gemerkt dat tags als
,

en werken,
maar een kopje maken boven de verschillende layers, of de kleur van het lettertype, is dat mogelijk?

Als je in de style.css bij bv de .kaartnaam, .choice of .dorment toevoegt : color:rgb(170,96,213); dan wordt alles paars. Daar kun je ook lettertype, formaat etc. regelen. Is dat wat je bedoelt?

Edit: ik zag ook dat de htm aangepast moet worden door het toevoegen van de bug layer. Colspan moet 4 worden.

  <td colspan="4" class="kaartnaam">Map layer with bicycle tags</td>

Is niet helemaal wat ik bedoel, maar lost wel een ander probleem op, nl een transparante titelbox in IE.
Ik heb dit opgelost door background-color: white; ipv background-color:rgba(255,255,255,1);

Wat ik wil is de tekst in de layer menu window met een bepaalde kleur aangeven, bv groene tekst ipv (green)

IE is overigens erg traag en crasht regelmatig op het script.

Colspan 4 heb ik ook aangepast, bedankt.

De manier waarop browsers en met name IE de styles overdragen naar de ,table. tag is afhankelijk van de doctype die je opgeeft. In dit geval heb ik transitional ipv loose gedaan. Dan moet je de tag zijn eigen style geven.
rgba(R,G,B,A) zou kleur en transparantie moeten zetten maar die alpha waarde wordt door IE niet herkend. Dan mist ie de kleur totaal en wordt het transparant.
IE9 doet het soms wel, soms niet, maar loopt vaak vast. IE10 doet het iets beter. Lang gezocht maar is wat onduidelijk wat precies de oorzaak is. Zoals gezegd lijkt het te maken hebben met de layernaam, want daar loopt ie volgens de foutopsporing ( F12 ) in IE vast. Iets werkt daar niet lekker, maar FF en Chrome hebben nergens last van.
DIe ander optie had ik ook aan gedacht, moet eens kijken of en hoe ik dat doe.

Ik doe de tekstkleuren in het layer blokje nu met Cycleway=opposite_lane en dat werkt aardig.

Ziet er goed uit en werkt ook handiger.

Wat mij betreft mogen de bicycle=yes en designated in de bug layer op 1 hoop gegooid worden. Als je klikt zie je vanzelf wel welke van beide het is.

Waarschijnlijk sneller dan een class= . Hoewel je dan in de stylesheet voor iedere kleur een style maakt, en als je bv de style voor blauw veranderd ze in alle layersets de nieuwe kleur krijgen.

ALs je in de namen in plaats van

&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp zet schuift de tekst mooi onder elkaar. ( aantal blank space hangt af van lettertype )

Nog toegevoegd aan de bug lijst: highway=road, highway=crossing (mag alleen een node zijn, geen way), en fixme’s op cycleways.

http://mijndev.openstreetmap.nl/~ligfietser/fiets/?map=bugs&zoom=18&lat=52.35805&lon=4.8479&layers=B00TTTTTF

ander voorbeeld, leest misschien wat makkelijker
eigenlijk had ik liever een blokje ipv kruisje

name=“<span style=‘color: #CC6600’,‘font-weight:bold’>XX Surface=unpaved”, 6, true),

Kan ook zo

<span style="background-color: #a4a4a4;">&nbsp&nbsp

:wink:

4x &nbsp&nbsp&nbsp&nbsp lange lijn

2x &nbsp&nbsp&nbsp&nbsp stippellijn

Of de oude truc

line.gif is een gifje in de kleur van de layerswitcher met een uitgespaard transparant lijntje waar je de achtergrondkleur door ziet.
Dat lijntje kan ik ook als streepjeslijn tekenen, of als stippellijn of …
Het enige is dat de kleur van het gifje afgestemd moet zijn op de kleur van de layerswitcher. Dus als Ligfietser het ook wat vindt moet ik ze maken in de kleur van zijn layerswitcher ( alhoewel dat erg weinig werk is natuurlijk ).

dat linkje werkt niet

Noordfiets, met zo’n lijntje ziet er idd nog beter uit dan de gekleurde teksten (Allroads zie http://server.mijneigen.net/fiets/peewee/)
Waar kan je die layerswitch box iets breder maken?

Bij mij doen de pop-ups het niet meer (gistermorgen nog wel) Firefox 16.0.2 onder zowel Windows als Ubuntu.

(Edit) Als ik de pagina opvraag als index.html?zoom=14&lat=52.02549&lon=5.17388&layers=B00FTTTTFFFFFFTTFFF doen ze het niet, als ik geen paginanaam+permalink opgeef doen ze het wel ???

Misschien een cache probleem want de versies wisselen snel :wink:

Bovendien staan de layers nu ook in de url, misschien dat dat uitmaakt?
http://mijndev.openstreetmap.nl/~ligfietser/fiets/index.html?map=cycleways
http://mijndev.openstreetmap.nl/~ligfietser/fiets/index.html?map=surface etc

Die link is outdated. Oude permalinks ( van voor de laagschakeling ) werken niet meer.

Bij de definitie van de control. Maar liever niet, het is nu al bijna de helft van het scherm op 10 " laptops en tablets.
Die lijntjes staan er ook al in … dat gaat snel!

Allroads: sorry, foute link, aangepast.