Taggen van scholen in NL naar aanleiding van nieuwe tag

Het lijkt er op dat OSM steeds meer geacht wordt om zich aan allerlei OSM vreemde digitale externe databases aan te passen. Laten we het zo duidelijk mogelijk maken door de database aanhangers dan maar te vertellen om zich aan de reeds in OSM aanwezige data aan te passen. Daar wordt tenslotte al enige tijd aan een database, waar Carto een kaart van bouwt, gewerkt.
Om van allerlei vlugge gedigitaliseerde initiatieven maar niet te spreken. De kracht van OSM is tenslotte de lokale mapper die middels surveys in zijn eigen omgeving werkt.

Het lijkt me ook helemaal prima om er pragmatisch mee om te gaan. In een winkelstraat vol winkels is het niet handig om op vlak te taggen, dus pak je adresnodes (als die er zijn), en laat je grondgebruik over aan landuse=retail. Waar een vlak wel duidelijk is kan dat prima. Een adresnode is ook maar een virtueel ding.

Ik zie dat meer als een conventie om op adresnode te taggen waar vlakken weinig toegevoegde waarde hebben. Het is geen doel op zich (gezien de vele voorbeelden van tags waar juist het vlak de voorkeur geniet). Daarnaast blijft wereldwijd amenity=school gewoon op vlak gebruikt worden tenzij dit niet kan en een expliciete landuse=education handiger is, dus tools houden er toch rekening mee. Voor wie is het taggen van scholen met een eigen terrein op adresnode met een losse landuse=education dan een voordeel?

Maar waarom zou je een itnratuine als deze op een vlak taggen? Dan krijg je onnodig dubbeke adresnformatie.

Waarom zou je de adresinformatie dupliceren? Het terrein is altijd geografisch aan het vlak gelinkt. Kijk hier snap ik het nog. DIt terrein is zo groot.

Omdat de winkel naast een pand een buitenterrein met schuttingen en planten omvat

Staat gewoon in de wiki:
"Note: the shop outline can either be defined as just the main shop building (combined with building=) or the entire garden centre, including outdoor areas such as where plants are displayed for sale, car parks, and outdoor seating areas (combine with landuse=retail)."*

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:shop%3Dgarden_centre

Persoonlijk vind ik de POI info op een node netter

Dan kunnen we net zo goed percelen importeren en alle POIs daarop taggen, maar ik ben het hier met Geim eens.