Routerende Openfietsmap voor de GPS (Garmin)

Dan u wel Eggie!

Uiterlijk als het zoeken naar “water” is de oplossing.

Het is een beetje lastig omdat het laat zien alles wat water in zijn naam.

Dit betekent dat er POI’s zonder categorie!

Andere vreemde ding dat ik heb gezien. Als je tussen 4 afsluiten water kranen en zoek je naar “water” het toont slechts een van hen en anderen kilometer afstand!

Nog eens gepuzzeld. Water staat onder waarheen>geogr. punten>kunstmatig punt. Dan toch soms bij te veel mogelijkheden de truuk via menu >Spel zoeken en water intypen.
Onder deze categorie valt naast water wc en begraafplaats. Daar is vaak ook een kraan. Daar zijn er in de ofm meer van. Anders wordt het wel erg ver fietsen of lopen voor een slokje water :slight_smile:
Vanuit Dordrecht vind ik m’n eerste kraan in Delft.
'k Heb het uitgetest met een etrex30.

In Mapsource/Basecamp:

Autodiensten>Stiltegebied/toeristische info>water (Auto Services>Rest area/Tourist info)

(kromme Garmin vertaling stiltegebied is heel wat anders dan Rest area)

Op een Dakota is het ook te vinden in waarheen>geogr. punten>kunstmatig punt

Lambertus heeft zijn World Routable Garmin maps website nu uitgebreid met de Openfietsmap (light)!

Ik heb getracht de Lambertus OFM op mijn Oregon 450 te installeren. Het vreemde is dat diverse kaartdelen blanco blijven op het display:(. Basecamp laat deze ontbrekende kaartdelen wel zien. Toen maar de OFM benelux geinstalleerd. Daar doet zich dit probleem niet voor:D.

Da’s wel vreemd ja. Overigens heb ik dit al eerder ergens gelezen.
Helpt in- en uitzoomen? Kan je een screenshot maken? Welk gebied?

Eh, Dacht eerst dat het aan mij lag, maar ik heb zelfde ervaring als Remcor. Probeerde Nederland uit te breiden tot en met de Pfalz. In grensstreek veel tegels weg. Toen me maar beperkt tot Pfalz zelf.

Nilodo, heb je toevallig nog een werkende download link naar die mapset?

Bang van niet, ben al 1,5 week terug. :slight_smile:
Heel misschien wel thuis in downloads nog een .img bestand. Maar heb wel opgeruimd …

Ok, maar 1,5 week geleden zou kunnen zijn dat die site nog niet helemaal goed functioneerde.
Wat voor gps heb jij?

Nilodo en remcor, bedankt voor de melding. Als je (of iemand anders) het weer ziet zou ik het fijn vinden als je het meld bij ligfietser of mij :slight_smile:

Mag dus ook hier gemeld worden en graag met meer details, screenshots, type gps, firmware versie, welke regio, bij welke zoomniveaus etc.

Ha Ligfietser,

Bij de update van 23/6 van de full versie ofm bnl verschijnen op de etrex 30 opeens de tertiary roads met een rode bies. Dat staat wel aardig, maar zo lijkt het net of er parallel fietspaden langs liggen. Ook de streepjes bij onroad-bikelane zijn nu doorlopende lijnen aan weerzijde van de tertiary road.

Is dit een onbedoeld effect bij de etrex 30. Dus ook wegen zonder onroad bikelane hebben een rode bies.
In mapsource ziet het er normaal uit en is geen bies te zien.

Groet,
Eggie

Bedankt voor jullie reacties.
Er ontbraken ca. 20% van de tegels willekeurig verdeeld over heel Nederland
Hoe ik een screenshot maakt met mijn Oregon zou ik niet weten. Ik heb OFM benelux nu draaien. Binnenkort ga ik op vakantie, dus wacht ik even met expirimenteren. Ik moet er niet aan denken zonder GPS weg te gaan.
Ter info:
Oregon 450
software versie 5.80
Gps software versi 6.00.

Stomstomstom… ben er al achter…even “ter lering ende vermaak”

In de profielen was de Lambertuskaart van Ned ook opeens geactiveerd. (Waarom mag Joost weten, want met de nieuwste softwareversie hoefde dat niet meer.) Was dus even vergeten m’n profielen na te lopen na het installeren de nieuwe OFMbnl. Daardoor een onbedoeld effect. Gewoon stom dus.

Ben dus net als remcor ook weer gelukkig:)
Eggie

@eggie: Er stonden vast meerdere kaarten tegelijk aan? :wink:

@remcor Stel in>Scherm>Schermafbeelding aan en dan kan je mbv de aan/uitknop een schermafdruk maken, die vind je dan terug op de interne geheugenkaart als bmp file.

Bedankt voor de tip.
Op mijn Oregon heb ik diverse profielen aangemaakt met o.a. het profiel fietsen. De kaart die ik naast de OFM aan had staan was de DEM world kaart. Ik heb ergens eens gelezen dat deze kaart altijd actief mag staan.

Die DEM kaart mag best aan staan, dat zal het probleem niet zijn.

Wat soms toch gebeurt zonder dat je dat wil. Via mapsource doe ik de nieuwe ofm naar de etrex 30. Het profiel wat ik actief heb is ofm bnl. Dan wordt op een of andere manier ook de Lambertuskaart OSM actief en staan er dus twee kaarten over elkaar. In de vorige firmwareversie 2.70 meen ik waren na overladen alle kaarten actief in alle profielen. In 2.80 is het verbeterd. Dus na overzetten moet je soms de profielen opschonen van sommige kaarten.
Overigens heb ik ook altijd de basiskaart aanstaan. Geen probleem en snellere opbouw van het scherm.

Het is daar op het Albert Plesmanplein nog steeds een puinhoop, dus nog even geduld :wink: maar nu even iets anders:

Ook al heb ik dat niet zelf gemapt, maar wel in de gaten gehouden :wink: iemand heeft de nieuwe N207 ZWR ingetekend, maar ik zag nu dat die om hulp vroeg voor de busroute (196). Helaas heb ik daar zelf ook geen verstand van, maar de meer ervaren mappers misschien wel.

Het gaat o.a om dit stuk: http://www.openstreetmap.org/?lat=51.99782&lon=4.69612&zoom=16&layers=M.
En het lijkt er ook op dat de zuidelijke rotonde niet als rotonde is ingetekend? En voor de update van de OFM moet ik daar nog een weekje voor wachten (Die van 7-7 ziet de weg gedeeltelijk nog als construction)