Pokemon edits, hoe gaan we hier mee om.

User Bart Mallon, vandaag geregistreerd, 18 edits in een uur. Alle park aangemaakt!

Zet jij die terug?

https://www.openstreetmap.org/user/H19/history#map=16/52.3649/6.6068 zijn denk ik al teruggezet.
H19 is Herman 74 uit Wierden. even een andere naam opeens.
Zet de reverter dadelijk reverted erbij. ;k Heb wel een waarschuwing gestuurd naar H19

H heeft gereageerd en gevraagd om revert. Maar dat is denk ik al gebeurd.

Dat Wierden gebeuren is terug gedraaid. Deels handmatig omdat er allerlei conflicten kwamen, die ik niet opgelost kreeg.

H is geen pokemon-mapper maar stond in de verdachtenlijst door die parken. Hij gaat zich inlezen.

Ik kijk even naar Bart Mallon… inmiddels 21
Stuur eerst een waarschuwing

'k Zie dat er al wordt gereverd?

IK was ook bezig. Ik stop even met Bart om conflicten te vermijden

Aan alle reverters: gaarne wel direct op de changeset aangeven dat je gerevert hebt; anders komen we teveel in conflict…

Ik was nog niet begonnen. Inderdaad gelijk aangeven. Reverten van de laatste tot de eerste. dan ook geen conflicten.
'k Heb een waarschuwing gestuurd. Een paar weken geleden heb ik hier ook van alles hersteld.

Volgens mij heb ik nu alle foute edits van Bart Mallon hersteld. Kwam een paar conflicten tegen. Even afwachten.

Ik heb hem een uitgebreider PM gestuurd.

Laten we als we beginnen met reverten op de laatste edit van mapper even aangeven dat dat gaat gebeuren. Dan kun je als je klaar bent met de soms meer dan 20 reverts alsnog aangeven “reverted due to …”
Dan weet je van elkaar dat iemand bezig is.
Dick en Henk zijn ook bezig zag ik. Dat krijg je in je eentje niet voor elkaar. :slight_smile:

en Ligfietser en Hendrikklaas… :slight_smile:

Martin was me net even voor met de onzin van Pendatun terug te draaien :wink:

Pendatum heb ik op het forum uitgenodigd. Hij had het niet zo bedoeld.

http://overpass-api.de/achavi/?changeset=47785046 Nuenen wacht ik even af. ook goede edits.
park kruisbeeld gaat weg als ik geen reactie krijg. Eerst de wienerschnitzel…

Pendatum heeft loyaal geantwoord:

"Beste Martin,

Excuus voor de aanpassingen, die zijn inderdaad heel losjes. Mappen is een serieuze aangelegenheid en ik zou je dan ook willen vragen te kijken naar Almere Poort. Waar ik ga wonen schijnt een landfill te zijn. Dat kan niet kloppen. :wink:

Nogmaals excuus ik kan begrijpen dat serieuze mappers gek worden van al die aanpassingen door PoGo spelers.

Succes met het bijhouden van OpenStreetMap.
"

Wanneer ik afgelopen nacht niet meereken waren er meer dan 20 edits die met “parken” te maken hadden. Waarvan sommige meer dan 20 edits op hun naam hadden waarvan ik het tempo van het mappen niet kon bijhouden en die vaak pas na een PB (Dan zien ze het tijdens het mappen) te stoppen waren.

Ik heb het filmpje ook bekeken. Op 8:43 begint de uitleg over leisure=park, en dat dat uitmaakt voor Pokemon. Het is op zich geen verkeerde uitleg, meer een uitleg over hoe op een juiste manier parken toe te voegen die echt bestaan.

Op 11:15 is een oproep om OSM verantwoordelijk te gebruiken.

Wat ik probeer uit te leggen aan de PoGo-mapper die landuse weghalen is dat Nederland de import heeft van de 3dshapes. … en dat leisure iets anders is dan landuse. Dan valt het kwartje wel. … en soms wordt er zowaar een park zomaar op de landuse gelegd. Die heeft dan gelukkig niet goed opgelet bij het filmpje.
Wat me zorgen baart is het enorme tempo dat sommige parken-mappers laten zien.

Te vroeg gejuicht. :expressionless: https://www.openstreetmap.org/user/Milan%20van%20Eck/history#map=15/52.1484/4.4936
Parkeninvasie in Leiden… Geen reactie van mapper.
De Hortus was al eerder om zeep geholpen. Daar heb ik zelf de landuse teruggezet.

Reeds teruggedraaid.