Parkeergarage onder gebouw

Ik stel voor: het pand zoals deze er nu staat behouden en er de tags van parkeergarage, layer en location op zetten. Binnen het bovenste deel van de controur dan een extra way met building:part en de tags van het bovengrondse deel. Eventueel dan nog een 2e building:part als je ook nog de hoogbouw wilt onderscheiden van de laagbouw.

Een building:part heeft uitsluitend betekenis voor 3D rendering. Hierbij moeten alle delen van het gebouw van een building:part worden voorzien.

De BAG code kan blijven bestaan maar dan op een van de twee gebouwen. (Tenzij dit andere problemen geeft, ik voer geen BAG-imports uit.)

Ik denk dat het afhangt van de situatie, bijvoorbeeld als de gebouwomtrek samenvalt met de parkeergarage maar niet met het woongedeelte. In dat geval zou de parkeergarage layer=-1 + parking=underground kunnen krijgen en het gebouw zou eroverheen kunnen worden getekend. Het is hierbij ook mogelijk om de building tag van de parkeergarage te verwijderen. Dat laatste maakt de omtrek van het bovenste gebouw zichtbaar op de kaart maar is misschien ook een vorm van taggen voor de renderer.

Als de gebouwen samenvallen dan zou ik eventueel van het gebouw zowel een parkeergarage als een appartement maken maar de bovenstaande oplossing is ook mogelijk. Ik ben dit nog niet tegengekomen.

Het zou natuurlijk erg fijn zijn als gebouwen met parking/location=underground of level<0 gestippeld zouden worden weergegeven maar de renderer houdt zich daar nu eenmaal niet mee bezig. Dat wil overigens niet zeggen dat het niet zo getagd mag worden.