Paden renderen aan de hand van status access:conditional

Net als bij fietsen kunnen we wandelaars misschien onderverdelen aan de hand van het soort rubber ze hebben ondergebonden (-:

Al lijkt het veenweidelandschap zo ruig dat zelfs de lokale mountainbikers klagen over de blubber en slecht onderhoud en we misschien een categorie fatbikes moeten gaan onderscheiden (-;
http://www.mtbroutes.nl/route/806/Leiden

Over het eerder in de discussie genoemde routeren via Garmin gps danwel Mapsource/Basecamp (en hoe die geen rekening houden met veel van de informatie de we met zoveel liefde en moeite in de database stoppen):
Ik heb al zo’n twintig jaar zo’n allergie voor de manier waarop Garmin computerprogramma’s kaarten weergeven (op de gps valt het gelukkig mee…), dat ik heel wat duizenden trackpoints handmatig heb aangeklikt in Ozi om gpx’jes te maken…

Tegenwoordig hoeft dat gelukkig niet meer met allerlei fijne osm-routers, zoals deze die ik persoonlijk erg fijn vindt:
http://brouter.de/brouter-web/
(verschillende fietsprofielen, wandelprofiel, zelfs een “river” voor varen.

Ben benieuwd naar jullie favorieten

Die routes kan je ook maken met een andere kaart ernaast, zoals een kaart die osm-tags naar believen weergeeft, zodat je de specifieke osm-data toch kan gebruiken in de gpx die je maakt. Vindt het persoonlijk ook fijn dat je de route naar je gps sturut “as-is”, anders is het maar afwachten of je gps er met herrouteren misschien iets anders van maakt zonder dat je het weet.

Met wandelen (als recreatie) gebruik ik nooit een route, altijd een track (op een garmin outdoor gps).
Soms maak ik de track handmatig, soms gebruik ik een knooppunten routeplanner (op de routebureau limburg website).

Als ik ergens naar toe loop (bv. in een stad) gebruik ik maps.me op de smartphone. Dan wil ik de kortste weg nemen.
Deze vind ik wat soepeler in het gebruik dan osmand.

Luie mountainbikers. Willen natuurlijk een perfect aangeharkt gazon. :slight_smile:

Ik heb ook een hekel aan basecamp. Maar ik gebruik mkgmap om met routering te spelen. Dus dan moet ik wel basecamp gebruiken. Of er moet een goed open source programma zijn dat garmin image formaat snapt.