olifantenpaden

Kijkend naar de reacties van gebruikers van het parcours hier is/was er nogal wat te verbeteren aan het parcours.

Het antwoord van de MTB-club kun je nog altijd verschillend interpreteren. Ik neem aan dat met ‘de kleine rock’ het nieuwe parcours wordt bedoeld. Officieus kun je zowel opvatten als nog niet geldend of wel geldend maar nog niet helemaal af. Toestemming gemeente en je mag erop biken, is daarmee de oude route vervallen of niet?
Uiteindelijk moet een lokale mapper het maar beslissen en in de gaten houden.

En dus tevens een bevestiging en reminder dat je gebruik van dit soort notes onzinnig is. Maak zelf iets van de situatie of accepteer de info die je krijgt als reactie op een note.

Misschien is er iemand bij https://mtbzoetermeer.wordpress.com/ die de route goed in OSM kan zetten en bijhouden?

Ik heb hun een bericht verzonden of iemand eigenaarschap van de route in OSM wil nemen en dat wij hen kunnen helpen.

Het was meer een algemene vraag, niet zozeer voor de -inmiddels verguisde- ATB route in Zoetermeer.
De laatste tijd kom ik nl heel wat paden tegen die inmiddels al overgroeid zijn (maar wel nog op kaart staan) maar ook paden (al dan niet olifantenpaden) die niet op de kaart staan. Officiële paden zijn vaak voorzien van een markering (bijvoorbeeld gekleurde route-paaltjes) of er staan zelfs bordjes aan het begin van het pad, maar het grijze gebied lijkt mij groter dan de zwarte en witte delen.
In mijn beleving is het AHN wel een redelijk goede leidraad: als een pad op het AHN zichtbaar is, is het in de regel een duidelijk pad (officieel of niet officieel).