Nauwkeurigheid tracks

Wat nauwkeurigheid betreft heb ik gemerkt dat het even duurt (kwartier) voordat het “opgewarmt” is. Ik denk dat je zult merken dat je tracks dan redelijk nauwkeurig blijken. Met een slag om de arm van gebouwen :wink:
Torenflats zijn gewoon funest :frowning:
Wat tunnels betreft, kijk ik wat het doet:
Omlaag:: layer=-1
Omhoog::layer=1
Gelijkvloers:: Rien da knotse (niets :wink: )
Niet over nadenken dus :stuck_out_tongue:

Heb nooit bij die keuze stilgestaan, maar ‘onbewust’ kies ik voor de daglichtvariant. Is eigenlijk wel raar, want bij bruggen heb je de zelfde keuze, en dan doe ik ook de ‘op’ en 'af’rit, en dat is bij nader inzien inconsequent van mezelf (de brug zou dan m.i. moeten lopen tussen de punten waar die ‘zweeft’).

Ik geef je zonder meer gelijk. Het probleem is alleen dat openstreetmap Engelstalige tags gebruikt. Dus de vraag is of dat in het engels ook een tunnel is. In het Duits is dit een “Unterführung” en geen tunnel. In het Nederlands hebben wij volgens mij geen apart woord voor Unterführung. In het Engels zou dat “Underpass” kunnen zijn, maar op wikipedia linkt dat naar Tunnel: http://en.wikipedia.org/wiki/Underpass

En dit soort citaten maken de zaak niet duidelijker:
“In the United Kingdom a pedestrian tunnel or other underpass beneath a road is called a subway.”

Ik stel voor dat voorlopig iedereen naar eigen inzicht tunnel of bridge gebruikt in het geval van twijfel.

Onderdoorgang?

Nog even over die nauwkeurigheid: De nieuwe firmware van mijn Oregon gaf opeens de nieuwe optie ‘Waipoint-middeling’, hierbij wordt gedurende minimaal 30 sec steeds opnieuw, met oplopende en aangegeven nauwkeurigheid een meting gedaan. Daarna heb je de mogelijkheid om opnieuw een meting te doen en weer te middelen met de eerste meting. Hierbij krijg je dan advies om dat pas na 90 min te doen. Waarschijnlijk omdat dan weer enkele van die 24 bolletjes rondvliegend schroot boven je hangen.
Het positieve resultaat hiervan was dat bij meten voor mijn huis het waypoint ineens netjes op straat lag, in plaats van in de achtertuin.
Geeft een mooie mogelijkheid om bij mappen een paar betrouwbare waypoints vast te leggen, om daarmee een kapstok te hebben om de track op nauwkeurigheid te beoordelen.
Ander voordeel van de nwe firmware was dat de OSM-kaarten opeens weer konden routeren. :slight_smile: