Mechanical edits

Allen die zich hier voor ingezet hebben en de DWG : bedankt.

Via dit… http://www.openstreetmap.org/node/1445373990/history (Vond het vreemd dat er SP.ar Bergsma stond als ik volledig inzoomde)

…kwam ik hier:
http://www.openstreetmap.org/changeset/48656854

Frederik heeft alles gerevert, (met een linux tooltje :D).

Dat was vast een goed uitgebreid mailtje AndriesWijma ;).

Wel sneu voor de brievenbusprikker, kan weer helemaal opnieuw beginnen. :wink:

Dat zal zeker zo zijn geweest, maar ik denk dat het een optelsommetje is.
De DWG (in dit geval Frederik Ram) bekijkt altijd de situatie en handelt niet in een opwelling.

Ook ik heb op 07-02-17 een redelijk opgezette mail verstuurd naar de DWG, gewoon in het Nederlands. Er zijn voldoende vertaal mogelijkheden tegenwoordig.

Niet om HOTW te laten blokkeren, maar om hem duidelijk te krijgen dat er gecommuniceerd moet worden.
HOTW is/was niet ontvangkelijk voor communicatie en ziet het (volgens mij) meer als een kat en muis spelletje.
Het is altijd lastig als de kat niet de middelen heeft om de muis te stoppen. Dit geeft de muis meer speelruimte en zo interpreteerde ik de situatie ook een beetje.
De middelen die de dwg heeft zijn wat uitgebreider en effectiever. Ook de revert mogelijkheden in deze

De dwg kijkt in eerste instantie naar de reacties op changesetniveau, en van daaruit maakt hij een beslissing.

Ja, de boodschap is: durf te communiceren! Het is spijtig dat HOTW het zover heeft laten komen en achteraf hadden ‘we’ al eerder wat harder aan de bel kunnen trekken. Volgens mij was de optelsom was al een tijdje overtuigend genoeg voor een interventie. Ik heb in mijn mail duidelijk uiteengezet wat de ontwikkelingen waren door de tijd heen juist ook qua communicatie op het forum en daarna het gebrek eraan. Sinds 7 februari was er niets ten positieve veranderd ondanks hernieuwd aandringen van diverse mappers. HOTW heeft maanden de tijd gehad om tot inkeer te komen.
Misschien komt dat nu alsnog. Ik acht de kans groter dat hij gaat afhaken. Dat zou ergens toch jammer zijn maar allicht beter voor iedereen.

Om even een tegengeluid te laten horen: wat mij betreft heeft HourOfTheWulf nuttige bijdragen geleverd aan OSM (naast minder handige bijdragen). Ik heb zelf prettig met hem samengewerkt. Als HourOfTheWulf wil blijven overleggen, is hij wat mij betreft van harte welkom. Ik denk zeker dat hij veel nuttige bijdragen zou kunnen leveren.

Bij overleggen hoort echter ook dat je bereid bent om mee te gaan in afspraken, dan is het prima.
Iets zegt mij dat HOTW al eerder actief was in de gemeenschap en dat hij dat nog steeds is, zij het onder een andere naam. De laatste wijziging was ruim voor de blokkade en daarna is geen wijziging meer te zien.