Mapillary

Ah, de vierde foto herken ik, da’s de Mapillary mount die ik gemold heb :wink:

Dan klopt het spreekwoord van Sander dus echt. Ze hadden gewoon 5 euro moeten vragen. Dan had ie het nog steeds gedaan :wink:

Versie 1.17 ?

In verband met het focus probleem met een SGS5 heb ik al drie keer een installatie gedaan van de current apk. Peter N… zegt dat versie 1.17 er al in zit. Volgens mijn Settings screen en de log niet.
Of ben ik verkeerd ?
Android versie nog geen 5.
Ik heb al M… versie 1.16 via apk geïnstalleerd.

Can you try 1.17 from
https://dl.dropboxusercontent.com/u/5925006/mapillary/releases/app-release_current.apk
and send me the log so I can see what is happening on your SGS5?

Tip voor iedereen die de foto in de map view te klein vind om fatsoenlijk borden te kunnen taggen:
Voeg de volgende code toe aan je userContent.css

@-moz-document domain(www.mapillary.com) {

.pure-u-sm-1 {width: 150% !important;}

}

Afhankelijk van je schermgrootte kan je die 150% aanpassen

Ik heb deze handleiding gebruikt om mijn userContent.css te vinden.

Een goede zuignap zou het autovenster kunnen breken ipv zichzelf ? :slight_smile:

De zuignap was het probleem niet, hij brak af bij de zwanehals onder de bal.
Maar goed, een gegeven paard…etc :wink:

Ik heb verder in de wiki een beschrijving toegevoegd hoe je het beste een video omzet naar losse foto’s die je kan uploaden naar Mapillary. Ik gebruikte eerst VLC player maar die bleek niet goed in staat de frames uit de video op te slaan. Een andere gratis editor, Virtualdub bleek handiger voor dit doel.

Goeie tip. Ik vond die foto’s ook wat klein maar het ziet er nu een stuk beter uit. Bedankt.

Een nieuwe versie is in een wip geïnstalleerd.
Op de homepage van M… staat onderaan links in kleine groene letters “Other Anroid Releases”
Een klik en “Save to my dropbox”.
Op het Android toestel Dropbox openen, het apk bestand aanklikken en aanvaarden.
In app Settings, onderaan staat de Mapillary version info.

Ik heb dit nog niet willen zeggen omdat het ene niet altijd hetzelfde is als het andere.

Brussel is bereikbaar

Maar wel via Cadzand en Brugge.

Ik kan helaas geen plugin maken maar je kan in JOSM wel een Mapillary TMS laag toevoegen zodat je kan zien welke wegen al gedekt zijn:

  1. Voer in het menu Bewerken>Voorkeuren>WMS/TMS de volgende URL in: http://{switch:a,b,c}.tiles.mapillary.com/{zoom}/{x}/{y}
  2. Voor bij maximale zoomniveau 14 in

Ondertussen voeg ik bij naam voorvoegsels toe, eerst stond alles door elkaar. En het wordt toch wel een heel lange lijst.
Alfabetische indeling.
Of ik gebruik 1. 2. of 1.1 2.2 etc. 1 belangrijkste bovenaan

En dan nog gebied of organisatie aanduiding
NL: voor landen
UT: voor provincie
RWS: voor organisatie hier Rijkswaterstaat

Voor mij hoor jij bij de “handige Harry’s”
Met deze optie kan iedereen "spieken of er ook foto’s van mapillary aanwezig zijn op het stukje wat hij/zij aan het mappen is.

Vandaag getest: op 21 foto’s nog steeds 3 geblurd. Een véél slechtere score dan met mijn iPhone 6. Ik heb issue 159 op Github aangevuld met deze bevindingen. Als er meer lezers zijn met een S5, kunnen jullie dan ook eens testen?

Focus mode

Ik ben via Google Play dan toch aan versie 1.18 geraakt.
Kan iemand uitleg geven over de modes

  • auto
  • infinity
  • macro
  • continuous-video
  • continuous-picture

Want als ik met mijn normale default fotografie app al wandelend time lapse fotografeer is het resultaat aanvaardbaar.
Ik heb geen zin alles te proberen.

Ter herinnering, mijn Android toestel is : SGS5 en ik fotografeer vooral als voetganger in de stad.

Ik ken de modes niet exact, maar gisteren heb ik de SGS5 getest met ‘infinity’, en dat geeft nog steeds geblurde foto’s. Vandaag heb ik één test gedaan op ‘auto’ en die modus voorkomt dat geblurde foto’s worden genomen door, als daar sprake van zou zijn, niet een foto te nemen maar een waarschuwing te laten zien dat de camera out of focus is. De ‘auto’ mode werkt voor de SGS5 dus tot nu toe voor mij het beste.

Ter zijner tijd zal ik dan toch eens aan Peter N vragen de snelheidslimiet van 1 foto/2s op te heffen.

Nog een handige tip:
Met JOSM of Basecamp kan je je GPS track nog een beetje corrigeren voordat je de exacte coordinaten aan je foto’s koppelt (voor degene die niet de app gebruiken, maar bv een action cam). In Basecamp kan dat per node maar in JOSM kan je hele stukken track automatisch rechttrekken/uitlijnen, handig als de GPS ontvangst bij hoge gebouwen bijv. helemaal van het pad af is geraakt.

Ik durf niets meer vragen aan M, maar ik zou graag een kam hebben om het kompas in de juiste richting te krijgen. Ik kom soms langs spoor- en tramlijnen.
Om de discussies nog wat meer te verspreiden heb ik een belgisch faceboek groepje gemaakt. Het is de bedoeling wat leutiger te zijn dan hier. Wat inbreng over mijn fotografie mag ook. En vooral mekaar te feliciteren.

Word hier bedoelt, dat er op een gpx track maar om de 2 seconden een foto op mapillary geplaatst wordt?
Houd dat in een track lopend of met de auto, dat de beelden bij de auto verder uit elkaar liggen.

Ik denk meer aan een timelapse van 0,1-0,5 seconden.
Want 1 seconden in de auto vindt ik te weinig.

Beelden om de 0,5 seconden wordt dat geplaatst op mapillary.

Inderdaad,
tot voor enkele weken was de snelheidslilmiet 1 foto per seconde op de app.
De app crashte te veel en dus is de snelheid verlaagd.
Erg vervelend, inderdaad. Ik fotografeer nu vanuit de trein.

Hoe het zit met het batch opladen vanaf uw pc weet ik niet.