Mapillary: problemen met script, pip install en volgordes van foto's.

Ja ik heb een upload.py script in dezelfde map als waar ik upload_with_authentication.py heb.
Je kan ze hier vinden, https://github.com/mapillary/mapillary_tools/tree/master/python maar nu weet ik niet of dat óók de versie is die ik heb? :confused: Maar in die map zie je ook nog een lib submap: https://github.com/mapillary/mapillary_tools/tree/master/python/lib
Met daar weer in uploader.py en sequence.py. Ik denk dat je alle files van die map moet hebben. De hele map lib plaats je als subfolder bij je upload_with_authentication.py en upload.bat file. Als het dan nog niet werkt, even contact met Mapillary opnemen, want hun uitleg klopt dan van geen kant meer.

Dat is dan toch c:\python?

Probleem is dat ie het niet goed vind dat ik een ‘lib’ map in c:\python\ aanmaak, omdat er al een ‘Lib’ map is… Of ik moet even een aparte map op het bureaublad maken waar alleen upload.bat en upload_with_authentication.py in zitten, maar misschien werkt het dan niet meer, nou ja, we zien wel.

Het is dus de bedoeling dat ik uit deze map alle .py bestanden haal en in een ‘lib’ map zet. Maar omdat er al een ‘Lib’ map in c:\python\ staat vindt windows dat niet goed. Ik heb het idee dat ik ze ook wel in ‘Lib’ kan zetten.

Probeer dit alles morgen wel even, het steeds maar kopiëren en plakken van die github codes wordt na verloop van tijd wat saai… Zal morgenavond laten weten of ie het hierna werkt (of niet)…

Ik heb de py bestanden gewoon in een mapillary map maar in jouw geval is het denk ik simpel, alles van mapillary wat in die lib staat gewoon naar die andere c:\pyton\lib map kopieren dan vindt python ze wel. Ik weet niet of het met een hoofdletter moet of dat dat niets uitmaakt.

Voor Windows filenamen wordt geen onderscheid gemaakt tussen hoofd- en kleine letters. In Linux is lib en Lib verschillend.

Oké, ik kijk wel even of dat werkt (denk het wel).

Ah, oké, dat zou dus moeten werken.

Goed, ik heb dus steeds het scriptje uitgevoerd om te kijken welk .py bestand miste. Eerst was dat upload.py (zie post 40), die heb ik dus van github afgehaald en niet in de map lib gestopt, omdat-ie op github ook niet in de lib map stond. Hierna heb ik het scriptje weer uitgevoerd, nu gaf hij aan dat een ander .py bestand miste, die dus weer van github gehaald en opgeslagen. Dat werkte allemaal prima, totdat ik deze in beeld kreeg:

Dus ik gebruik de zoekknop van github (staat een klein knopje ergens rechtsboven) en type eerst maar ‘uploader’ in. Er verschijnt geen lib.uploader, wel weer die lib/uploader, maar die hebben we al…

Geen lib.uploader.py dus… Denk dat ik nu echt vast zit, ga nog even proberen om al die lib’s die in mapillary/lib staan te downloaden en in c:\python37\lib te stoppen. Eens kijken wat er dan gebeurt.

Een paar minuten later
Goed, alle bestandjes die in op github in de lib map staan heb ik in c:\python27\lib opgeslagen. Nu krijgen we dit:

We missen urllib3 en (nog steeds) die lib.uploader… Ik wacht de reacties af :D…

  • SubieLibero

Je zou de oude py scripts van mij kunnen proberen, ik heb ze hier staan. Wel even de permission en signature hash codes in upload.py aanpassen.

Bedankt! Zal het eens proberen.

Er gebeurt wat, ik zie ‘uploading’! :smiley: :smiley:

Maar daarna kwam dit in beeld: :rage: https://en.wikipedia.org/wiki/HTTP_403

Ik ga dit eens even proberen:
https://urllib3.readthedocs.io/en/latest/
Stukkie verder naar beneden staat nog iets over github, maar ‘git clone’ is volgens mij voor linux?

Een paar minuten later…

Ehm, nee…

Dat gaat allemaal ver bovn mn pet. Ik zie op mijn pc een mapje met
c:\Program Files (x86)\Python27\Lib\site-packages\pip_vendor\requests\packages\urllib3
maar heb geen idee of dat al in Python27 zat, kan me niet herinneren dat ik dat apart moest installeren.

Vreemd. Ik volg het trouwens ook maar voor de helft. Het enige wat ik ervan snap is dat er nogal een aantal pakketten missen… Alsof de helft niet meegekomen is tijdens de installatie van Python…

Waarom urllib3 het niet doet, is denk ik wel duidelijk, dit github bestandje is helemaal leeg is, cmd kan hier nooit urllib3 uit halen, omdat het er simpelweg niet in zit. Tenminste, dat is mijn redenering…

[19:35, sjongejonge, stom stom stom, ik ben tussen alle bedrijven door vergeten de hash codes aan te passen, oops, sorry… :/, als je iets op jouw mapillary ziet verschijnen, ligfietser, wis maar… Die codes moet ik meteen even veranderen]

[19:40, ik heb mijn eigen codes nu ingevuld…[/b]

Nee, er is niets bijgekomen. Dat gaf die dus al aan met al die forbidden uploads, je bent dus al goed op weg. :slight_smile:

Gelukkig. Hij doet het nog steeds niet, ERROR 403, forbidden etc. Denk dat die urllib3 toch wel van belang is… Ik pruts nog even verder.

Deze werkt niet: pip install urllib3.

c:\Python27>pip install urllib3
Traceback (most recent call last):
  File "c:\python27\lib\runpy.py", line 174, in _run_module_as_main
    "__main__", fname, loader, pkg_name)
  File "c:\python27\lib\runpy.py", line 72, in _run_code
    exec code in run_globals
  File "C:\Python27\Scripts\pip.exe\__main__.py", line 5, in <module>
  File "c:\python27\lib\site-packages\pip\__init__.py", line 21, in <module>
    from pip._vendor.requests.packages.urllib3.exceptions import DependencyWarning
  File "c:\python27\lib\site-packages\pip\_vendor\requests\__init__.py", line 62, in <module>
    from .packages.urllib3.exceptions import DependencyWarning
  File "c:\python27\lib\site-packages\pip\_vendor\requests\packages\__init__.py", line 29, in <module>
    import urllib3
ImportError: No module named urllib3

En deze ook niet: easy_install urllib3.

c:\Python27>easy_install urllib3
Traceback (most recent call last):
  File "c:\python27\lib\runpy.py", line 174, in _run_module_as_main
    "__main__", fname, loader, pkg_name)
  File "c:\python27\lib\runpy.py", line 72, in _run_code
    exec code in run_globals
  File "C:\Python27\Scripts\easy_install.exe\__main__.py", line 5, in <module>
  File "c:\python27\lib\site-packages\setuptools\__init__.py", line 10, in <module>
    from setuptools.extern.six.moves import filter, filterfalse, map
  File "c:\python27\lib\site-packages\setuptools\extern\__init__.py", line 1, in <module>
    from pkg_resources.extern import VendorImporter
  File "c:\python27\lib\site-packages\pkg_resources\__init__.py", line 26, in <module>
    import zipfile
  File "c:\python27\lib\zipfile.py", line 501, in <module>
    class ZipExtFile(io.BufferedIOBase):
AttributeError: 'module' object has no attribute 'BufferedIOBase'

Ik volg het niet meer. Misschien kan iemand die iets meer van computers weet er iets mee. Als iemand weet hoe ik urllib3 installeer, laat maar horen. :smiley:

  • SubieLibero

Je probeert het boeltje te laten laten met Python 2.7 ? En te combineren met urllib3 ? Volgens mij heeft die laatste een Python 3.x nodig.

Zit wat in, de oudere mapillary scripts werkten alleen onder 2.7, maar misschien zijn ze nu alleen compatibel met 3.x, misschien is dat de reden dat Subie de zaak niet draaiende krijgt? Dus gooi alles er maar weer af en begin helemaal opnieuw.

Daar staat natuurlijk die 3 voor… Aha.

Zou kunnen, ik ga nu alles er weer af gooien. :).

Ehm, tja.

Het is hopen dat de browser-uploader het bij mij goed gaat doen… Ik heb het idee dat het script namelijk ook niet helemaal lekker gaat…

-SubieLibero

Goed, daar ben ik weer…

Na het script te hebben bijgewerkt, zodat-ie wel de juiste map pakt (dat was het probleem in de post hierboven), krijg ik weer een melding.

c:\Users\Gijs\Desktop\Python\Mapillary>upload_with_authentication.py
Requested Python version () is not installed

Ja, het werkt dus niet met Python versie 3 heb ik het idee… En met versie 2 kreeg ik het ook niet aan de praat…

Groeten,
SubieLibero

Dan zou ik het op het Mapillary forum droppen, ik denk dat wij het hier ook niet voor je kunnen oplossen.

Daar zat ik ook al aan te denken ;).

Ik had even het gevoel dat mijn script het eindelijk deed…

Want:
Ik heb alles (python en mapillary bestanden) verwijderd.
…Python versie 2 gedownload en geïnstalleerd…
…Wimmels script aangepast met de juiste hashes en directories…
…en toen deed-ie het.

Maar dat duurde niet lang want nu krijg ik allemaal weer HTTP errors in beeld…

Beetje zoeken op het Mapillary forum leverde niet veel op… Ik ga daar even om hulp vragen…

  • SubieLibero

Geen idee wat daar nog misgaat. Wat me wel opvalt is dat al jouw geuploade foto’s geen richtingsinfo bevatten (kijkrichting wijst altijd naar het noorden dwz = 0). Die kijkrichting kan je oa mbv Javawa’s fotogeotag toevoegen.

Heb het nu hier gevraagd. Dat met die kijkrichting klopt inderdaad, die eerste paar sequences hebben geen kijkrichting. Ik kwam er later achter, toen ik wat in de menu’s van fotogeotag aan het kijken was, dat Fotogeotag ook de kijkrichting kan aanpassen. De sequences die ik na die eerste paar heb gemaakt hebben wel een kijkrichting… Maar die zijn nog niet geüpload omdat de browser-uploader dus alles door elkaar husselt en het script nog niet werkt :D…