Hoe kan Natuurmonumenten het beste omgaan met ongewenste paden?

Dat kan je taggen als

hazard:mtb=Kogacarlo

Leven en laten leven. Kwestie van geven en nemen. Ik kom op m’n MTB regelmatig wandelaars tegen die tegen de stroom in over een (bebord) MTB pad lopen. Gewoon even de remmen inknijpen, kletspraatje maken en lekker weer verder.
Ga anders eens een keer mee MTB’en. Rondje Lemelerberg ofzo. Echt leuk!

Mijn welgemeende excuses aan iedereen, dat ik niet helemaal duidelijk maakte welk ravijn ik bedoel.
Ik bedoel natuurlijk het ravijn van het Geldernsch-Nierskanaal, waar je al hoogtevrees krijgt op het voetpad, hier.

Geim hoe lang is jouw rondje? Ik kan misschien wel een fiets lenen en dan moet ik ook wel nog controleren of de imperiaal nog op de auto past.

AUW! ik herinner me net dat ik een ontstoken schouder heb waarmee ik nauwelijks kan fietsen.
Voorlopig wordt dat niks dus :frowning:

Dat is geen voetpad (G07), ook niet als zodanig gemapt. Sterker nog, aan het begin staat dit bordje:
https://goo.gl/maps/vBBdNUCVxDDCXprF9

“…wandelen en fietsen op wegen en paden.”

Fietsers zijn daar gewoon welkom.

Mooi en bezienswaardig beekdal en diep is het ook nog. Mooie weergave.

Foto van mei 2020:

Het pad is gemarkeerd als wandelroute en zelfs rolstoelpad. Dus is het erg asociaal om daar te fietsen.

Dan lijkt het me verstandig dat de tags op de gemarkeerde wandelroutes worden aanpast. Op een highway=path mag (buiten MV’s) bijna alles komen.
Maar, dat maakt het nog steeds geen voetpad, daar is echt een G07 voor nodig.

Ik vermoed dat ik dat vorig jaar niet gedaan heb omdat ik niet weet tot hoe ver het rolstoelpad doorloopt.
Hopelijk denk ik er aan het te bekijken als ik weer eens in de buurt ben.