Gebruik highway=busway

Tracestrack is van een bedrijf. Hier hebben we als community minder invloed op dan dat we het zelf maken.

Overigens, iedereen is vrij een Fork te maken van Carto. Het probleem is vaak dat die kaart dan ook gehost moet worden en onderhouden moet worden. Dat is denk ik de reden waarom veel van dit soort ideeen stranden

Hoewel voorbarig is er trouwens wel een lovende ontwikkeling voor OpenStreetMap door een actieve vrijwilliger (niet OSMF dus):

1 Like

Carto is slechts een library, toch? De rendering-servers die er gebruik van maken zijn toch al in beheer van OSM zelf?

Edit:
Ik heb precies deze discussie hier gevonden, dus ik zal me wat dat betreft verder van commentaar onthouden om die discussie hier niet te gaan herhalen. :slight_smile:

Ja, ondanks het feit dat de OSM-gemeenschap heel breed en gevarieerd is, worden de belangrijkste OSM-tools onderhouden door een paar individuen die veel controle hebben over de ontwikkeling ervan (als ze het niet met je eens zijn = RIP). Dit is niet in de geest van de OSM-gemeenschap. De OSM-NG is de eerste stap in het oplossen van deze problemen. Met dit project wil ik bijdragen heel gemakkelijk maken, met veel goede documentatie. Ik wil iedereen laten zien dat er een alternatief is voor het huidige verhaal. OSM-NG zal over het algemeen meer openstaan voor innovatie, en ergens na een stabiele release wil ik het door meer mensen (dan alleen mij) laten onderhouden. Ik wil niet het laatste woord hebben over hoe het project wordt ontwikkeld; dat zou de gemeenschap moeten beslissen (met een meerderheid van stemmen of iets dergelijks).

Vertaald met DeepL.com (gratis versie)

:netherlands::netherlands::netherlands::netherlands::netherlands:

5 Likes