Help: dubbele uploads

Ik ben bezig met een OV-project in La Réunion* en ik heb bij een grote upload in JOSM (ruim 400 objecten) halverwege per ongeluk op “cancel” gedrukt. Vervolgens opnieuw geupload, omdat ik dacht dat in dezelfde changeset geupload zou worden. Niet dus.
Tussendoor heb ik ook nog alle public_transport=platform getagd met highway=bus_stop.

Ik zie nu dat er een heleboel objecten en relaties dubbel geupload zijn.
Wie kan er even meekijken?
De eerste changeset is changeset 41436441.
De tweede changeset is 41436642.

Het is helaas niet zo dat in de 2e meer objecten zitten dan in de eerste, dus kennelijk zijn er ook dingen wel in de 1e en niet in de 2e terecht gekomen.
Maar een voorbeeld is de halte Impasse des Tilleuls uit de eerste changeset, die ook in de tweede changeset is geupload.

Wat is slim om te doen?

P.S. Ik heb een save van de juiste situatie in JOSM op mijn harde schijf staan, dus beiden verwijderen kan ook, al weet ik niet hoe ik JOSM dan moet vertellen dat al deze dingen opnieuw geupload moeten worden; in die save staan namelijk ook veel dingen die al ouder zijn en dus niet opnieuw geupload moeten worden.

Groet, Tijmen

  • Waarom daar en niet gewoon in Nederland? Omdat ik daar over 9 dagen 3 weken op vakantie ben :slight_smile:

Afhankelijk van de JOSM upload grootte verwacht ik dat dat het aantal objecten is dat dubbel is geupload. Die zijn dan net wel door de API opgenomen in de OSM database, maar nog niet door JOSM gemarkeerd als geupload.
Eventuele wijzigingen tussendoor maken niet veel uit voor de werking.
Gewoon upload afmaken en na een paar minuten een download doen en via de JOSM validator eventuele dubbelingen opschonen.

Probleem is dat de wijzigingen zowat het hele eiland Reunion beslaan, en inmiddels 200 afzonderlijke downloads. Ik weet niet meer precies welke wijzigingen ik heb doorgevoerd…

Hmmm… Met overpass filteren op username geeft een memory error op de server en hele eiland inladen in JOSM geeft bij mij een exception. Je zou anders binnen JOSM ook kunnen filteren op “user:IIVQ” en die selectie valideren.

Nou, als ik een validatie doe op wat ik nu in mijn savefile heb krijg ik 2600 warnings/errors, grotendeels van zut waar ik helemaal niet aan gezeten heb en dus ook niet aan wil zitten omdat ik wel weet wat er mis is maar niet weet wat de goede waarde(n) is/zijn.

Misschien gewoon de foute changesets reverten?