Samenwerking bij verbreding N279

Via Ruimtelijke plannen: NL.IMRO.9930.ipN279-va02

http://ro.brabant.nl/AEA18C17-3DCE-4462-A4DF-574005952906/tb_NL.IMRO.9930.ipN279-va02.html
kijk bij plankaart pdf

ruimtelijke wms


http://geodata.nationaalgeoregister.nl/plu/wms?SERVICE=WMS&FORMAT=image/png&TRANSPARENT=TRUE&VERSION=1.1.1&SERVICE=WMS&REQUEST=GetMap&LAYERS=Enkelbestemming&STYLES=&SRS={proj}&WIDTH={width}&HEIGHT={height}&BBOX={bbox}

Public Domain Mark 1.0
http://www.nationaalgeoregister.nl/geonetwork/srv/dut/search#|6c62e0a5-c215-4e47-94b0-a239e264417d

Voorstel:
Maak eerst notes aan op de posities waar iets niet klopt, later zal reparatie plaatsvinden.

Deze weg kan wel teruggehaald worden.

Vermoedelijk zal dan ook het andere segment teruggehaald moeten worden?
http://www.openstreetmap.org/way/6948131

junction=roundabout ontbreekt op deze rotonde

Dit andere segment is inderdaad onrechtmatig verwijderd, maar deels opnieuw ingetekend. Het andere deel is momenteel afgesloten en onder constructie.

Vraagje:
Ik ben niet bepaald een revert expert. Is het een handige methode als ik:

  1. alle problematische changesets terugdraai
  2. in een nieuwe laag de huidige situatie download
  3. de verwijderde wegen die ik denk terug te kunnen halen uit de revert laag naar de nieuwe laag kopieer
  4. eventuele problemen oplos
  5. kaart aanpas aan huidige situatie
  6. de nieuwe laag upload en de revert laag weggooi.

Ik hoop dat de veroorzakende mapper zich in meldt in dit topic, daarna zou het plan van aanpak die je voorsteld een mogelijkheid kunnen zijn.

Commodoortje, stuur jij Hans zelf ook nog een verzoek om zich hier te melden en mee te denken?

Inmiddels heb ook ik een vriendelijke mail aan Hans verstuurd.

Ik kreeg van Hans onderstaande reactie:

Ik heb hem in mijn persoonlijke antwoord gevraagd om toch hier te reageren.

Hopelijk komt zijn gevoel niet door mijn mail of mijn uiteenzettingen.
We willen toch allemaal dat problemen worden opgelost, en een ieder kan daarbij hulp gebruiken.

Mijn mail van 14.05uur aan Hans

Jammer… hopelijk bedenkt Hans zich.

Beste Hans,
Ik kan je verzekeren dat niemand hier twijfelt aan je bedoelingen en dat je inzet voor osm wordt gewaardeerd. Ook zal niet al je werk teruggedraaid worden, alleen al omdat er dan te veel goede edits verloren gaan. Het enige dat teruggedraaid zal worden zijn enkele wegen die onterecht verwijderd waren.
Andere fouten die ik eerder noemde, zoals de gedempte Aa en de verkeerde tags zijn gemakkelijk op te lossen. Dit hele gebeuren komt misschien op je over als een hoop paniek, maar de situatie is niet heel ernstig. Iedereen mag fouten maken en er zijn altijd mensen die willen helpen ze weer op te lossen.
Als er in osm fouten ontdekt worden is het de gewoonte dit met de betrokken personen op te lossen en als de problemen iets groter zijn er de community bij te betrekken. Dit is waarom gister dit topic gestart ben.

De uiteindelijke uitkomst zal zijn dat alle problemen rond de verbreding van de N279 worden opgelost, we allemaal weer iets wijzer zijn geworden en dat de kaart klopt als de weg wordt opgeleverd. En hopelijk ben jij hier ook bij betrokken.

Belangrijk is dat er mensen ter plekken monitoren als stukken af zijn en gebruikt worden.
En dat de vastgestelde plannen eronder gelegd worden.
Geeft allemaal indicatie hoe het moet worden.

Josm is daar een beter medium voor.

ik woon in den bosch en heb dit weekeind nog een stuk parallelweg gefietst: https://www.mapillary.com/app/?lat=51.664637651997566&lng=5.400228233997558&z=17&pKey=92F4jbTf9Yg7KkigYNfyyg&focus=photo

Beste Mappers,

na het lezen van al jullie zeer zeker van harte gemeende opmerkingen heb ik nog eens heel goed nagedacht. Graag blijf ik me inzetten voor het up to date houden van OSM. Wel wil ik voorkomen dat ik ondanks mijn goede bedoelingen de boel in het honderd stuur.

graag hoor ik van jullie hoe ik op een veilige manier een bijdrage kan leveren

Met vriendelijke groet

Hans

Hi Hans, welkom en de komplimenten, niet voor de verwarring, maar toch.

Zeker een hartelijk welkom, zo’n enthousiaste mapper willen we zeker aan boord houden. :wink:

Hoi Hans, Welkom terug!

Hier is mijn voorstel:

  • Ik draai enkele dingen terug, niet teveel en zeker geen goede edits.
  • Ik laat het verdere project aan jou over, want hoewel ik er zelf naar uitgekeken had een dergelijk groot project aan te pakken gun ik het jou ook van harte.
  • Ik (en andere community leden) kijk mee, zodat we kunnen helpen als nodig.
  • Als je iets niet weet, raadpleeg de wiki of dit forum.

Enkele verbeterpunten die ik je nu alvast mee wil geven:

  • Als een weg in aanleg/onderhoud is moet deze getagd worden met highway=construction. wegen verwijderen of op access=no zetten is een minder wenselijke methode.
  • Als een weg veranderd is het de bedoeling deze aan te passen en niet weg te gooien en opnieuw in te tekenen. Het probleem met de tweede methode is dat de geschiedenis van het object verloren gaat.

Dag iedereen,

Bedankt voor al jullie reacties.

Ik wacht graag af totdat de fouten zijn hersteld. Volgens de planning van de werkzaamheden wordt over anderhalve week alleen de oostelijk rijbaan tussen Middelrode en de Runweg in gebruik genomen. Naar ik verwacht zullen er ook enkele stukken parallelweg worden opengesteld, maar daar heb ik nog niets over gelezen.

Overigens is het beheren van dit project voor mij geen doel op zich. Integendeel, ik ben alleen maar gaan muteren omdat ik een andere situatie in het veld zag dan op de kaart. Als ‘de vries’ het project graag wil draaien, dan heb ik daar geen enkel probleem mee.

Ik stel graag mijn gpx bestanden ter beschikking om de kaart te vervolmaken. Zoals gezegd, ik krijg kriebels als een kaart niet met de werkelijkheid overeenkomt, als anderen die kriebels wegnemen is het mij om het even wie de mutaties uitvoert.

ik hoor graag hoe we de N279 netje op osm krijgen en waar ik een positieve bijdrage kan leveren doe ik dat graag.

met vriendelijke groet,

Hans

Ik heb de ernstigste problemen aangepakt, maar er is nog genoeg te doen, dus ga je gang en bewerk de kaart.

het delen van je gpx bestanden is zeer welkom. het is het handigst om ze gewoon naar osm te uploaden.

Vandaag weer langs de 279 gefiets en daar waar ik nieuwe GPS data heb kunnen verzamelen, deze verwerkt in de kaart. Met de raadgevingen van dit forum in het achterhoofd niets verwijderd, al zijn er bij de aansluiting Middelrode, zeker wegen die niet meer gebruikt gaan worden. Moet een van de komende dagen met de auto nog een keer op en neer rijden om de rijbaan en aansluitingen exact in beeld te krijgen.