Mapillary of Openstreetview of beide ?

Op dit forum zijn een aantal mappers ook actief met Mapillary foto’s. Uiteraard voornamelijk omdat deze voor OSM te gebruiken zijn. Er bestaat ook een “concurrent” met de naam openstreetview van Telenav. Ook die beelden zijn te gebruiken voor OSM (en nog meer) . Beide hebben een app voor op de smartphone. Ook lijken beide een python script te hebben om te uploaden. Ik gebruik voor Mapillary bijna altijd dat python script om te uploaden en zou wellicht ook een openstreetview script kunnen gebruiken om het naar hen te uploaden. Dat lijkt dan een kleine moeite omdat de pre-processing dan al gedaan is. Lange intro… maar dan nu de vraag: Heeft iemand zich al eens verdiept in de verschillen tussen deze 2 (functioneel/licentie/etc.) en zo ja wat zijn de voor voornaamste plussen/nimmen hiervan?

Ik heb eigenlijk precies de zelfde vraag. Hier is een presentatie van openstreetview gehouden op SOTM US 2016.
Ik ben er nog niet helemaal van overtuigd dat ik naar osv moet gaan uploaden, maar ik ben wel nieuwsgierig naar wat het te bieden heeft.

enkele plussen:
osv claimt volledig op osm gericht te zijn en 100% open source.
osv heeft een desktop tool die wijzigingen uit de foto’s naar josm kan pushen. het is volledig op amerikaanse snelheidslimieten gericht geloof ik, en ik heb nog niet uitgevonden waar ik het kan downloaden, maar ik zie de potentie.

Ik heb ook gelijk een praktische vraag; ik heb nog 250k mapillary foto’s op schijf en behalve dat dit minstens 100 uur aan upload capaciteit gaat kosten moet ik ook eerst de mapillary tags er uit halen, omdat hier mijn email adres in staat. Dus weet iemand hoe je op een ubuntu machine makkelijk 250k exif-description tags kan verwijderen?

Ik gebruik exiftool om de exif data te wijzigen: http://www.sno.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/

Dank voor de reactie. De presentatie geeft al een aardige indruk van wat Telenav kan en waar men heen wil met OSV. Mijn vraag irt Mapillary wordt door Martijn hier beantwoord. (op hoofdlijnen) . De integartie met OBD2 is wel een aardige toevoeging. Misschien moet ik maar eens gaan uitzoeken hoe ik met python kan uploaden. Ik heb helaas mijn meeste Mapillary foto’s al verwijderd van mijn PC dus die kunnen niet meer naar OSV. Het mooie van OSV is wel dat je altijd je eigen geuploade foto’s weer kunt downloaden. Als dat bij Mapillary ook zou kunnen dan zou ik al mijn Mapillary foto’s nu ook kunnen uploaden naar OSV. Dat pleit wel voor OSV.

openstreetview van Telenav bestaat daar en forum van ?
Waar staan de genomen beelden op je toestel. Vind namelijk de applicatie niet terug "“OSV” op mijn toestel om de proef beelden eraf te halen.
Iemand een idee.

osv is te vinden op github: https://github.com/openstreetview, er een (semi)gesloten beta programma, (waar ik verder eigenlijk niks van weet), maar voor de rest is er niet veel community rondom osv

Hoi allemaal, ik startte net een nieuwe thread maar na even zoeken vond ik ook deze. Excuses! Ik beantwoord alle vragen over OSV graag.
We proberen (uiteraard) met Mapillary samen te werken, gesprekken zijn gaande hierover. Ons doel is een volledig open database met fotos die vrij door iedereen (natuurlijk OSM voorop) is te gebruiken. Het zou mooi zijn als Mapillary hier ook aan meedoet.

Als er interesse bestaat in beta-deelname hoor ik het ook graag. Momenteel is de beta-groep niet zo actief moet ik zeggen. We mikken nu vooral op zeer regelmatige productie-releases van de apps (wekelijks) en richten ons op de talrijke ideeën an bugs die binnenkomen op Github.

Ik probeer het forum in de gaten te houden maar als je ongeduldig wordt kun je me ook direct mailen op martijnv@telenav.com.