Maximumsnelheid verhoogd op 19 snelwegen

Vanaf vandaag mag er op 19 nieuwe stukken Nederlandse snelweg 130 gereden worden

Even afgezien van wat je daarvan vind (ik vind het niets) - laten we wel zorgen dat het goed op OSM staat.

Hoe pakken we zoiets aan? De kaart met trajecten is niet duidelijk genoeg om de grenzen aan te geven, maar op een aantal punten lopen de trajecten tot bij een knooppunt waar nu al een 120-100-grens is, waarbij je mag aannemen dat deze grens de grens blijft.

Ik noem de trajecten even zodat iemand kan aangeven dat het al geupdate is:
(Namen locaties bij benadering)

  1. A28 Groningen-Pesse

  2. A28 Zwolle-Strand Nulde

  3. A50 Apeldoorn-Epe

  4. A1 Barneveld-Apeldoorn

  5. A1 Lochem-Rijssen

  6. A1 knp Buren-Rijksgrens

  7. A27 Knp Vianen-Noordeloos

  8. A27 Sleeuwijk-Knp Sint Annabosch

  9. A59 Knp Hooipolder-Waalwijk

  10. A58 Knp Galder-Tilburg Reeshof

  11. A58 Tilburg-Knp De Baars-Goirle

  12. A56 Knp De Baars-Berkel Enschot

  13. A2 Vught-Randweg Eindhoven (Knp Ekkersweijer)

  14. A67 Someren-Helden

  15. A67 Knp Zaarderheiken-Rijksgrens

  16. A58 Bergen op Zoom-Roosendaal

  17. A2 Nederweert-Kelpen

  18. A2 Knp Het Vonderen-Urmond

  19. A2 Gronsveld-Rijksgrens

@Hendrikklaas stuurde mij een privé-bericht, en collega’s maakten er ook al opmerkingen over, maar de A2 tussen Vinkeveen en Holendrecht gaat op zijn vroegst in mei naar 's nachts 130 (is nu nog dag en nacht 100). Sommige media hebben gesuggereerd dat ook dat traject nu al naar 130 zou gaan.

Mocht je nog op zoek zijn naar de precieze afbakening van de trajecten:
die is te vinden in de bijlage bij het verkeersbesluit, en die vind je hier

Als je op onderstaande website bij “Rubriek” kiest voor “Verkeersbesluit”, dan kan je voor toekomstige gevallen verder zelf een selectie maken
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/zoeken/staatscourant

Voor het plaatsen van een verkeersbord dat een ge- of verbod inhoudt, moet in de regel een verkeersbesluit worden genomen.
Deze manier van publiceren is verplicht sinds 2013 en sindsdien zijn er bijna 30.000 verkeersbesluiten online gekomen.

De status van de besluitvorming over andere projecten van de Rijksoverheid is hier te volgen (inclusief bijlagen met oa tekeningen van aan te passen infrastructuur).