Niet bestaand fietspad al 3 jaar op de kaart!

Kijk even hier:

http://www.openstreetmap.org/note/509741#map=18/52.09992/5.00213

Er staat daar een fietspad op de kaart dat er al jaren NIET ligt. Maar iedereen die er mee bezig is geweest, heeft tags toegevoegd/verwijderd, maar niet gecontroleerd of dat pad er ook echt ligt.
De ‘bedenker’ van dat fietspad heeft zich waarschijnlijk vergist…

Hier kun je meekijken.

En deze ziet ook geen fietspad. (Zelf even inzoomen).

ik zal vanmiddag de situatie bekijken

Er was ooit eens:
link naar pics
1
en
2
met
omleidingsbord

Via de streetview history (linksbovenin bij de datum/tijd) is te zien dat in 2010 er ooit wel een (tijdelijk) doorsteekje was tijdens de wegwerkzaamheden.

Wel leuk, die boothelling, waar je geen kant op kan.

En via deze link zie je de situatie zoals Bing het had op de oude luchtfoto. En omdat die kaart destijds als ondergrond is gebruikt is dat (tijdelijke) doorsteekje erbij gekomen…
Maar dat fietspad langs de Maskerbloemlaan is volgens mij echt de stoep.
Ben benieuwd wat @Sander79 aantreft!

net gekeken en wijziging doorgevoerd. Fietspad bestaat inderdaad niet. Pas aan het einde van de Maskerbloemlaan is er een fietspad richting busbaan. Verder kwam ik nog een weg (Truffelzwam) tegen die nog gebouwd wordt, deze meteen op construction gezet

nu we toch daar bezig zijn… ik zie dat het woongebied (boundary=suburb,name=Vleuterweide,landuse=residential) daar eindigt terwijl er ook huizen staan bij het station. (iets noordelijker)
Worden deze gebieden ergens uit geïmporteerd of kunnen we deze zelf aanpassen ?

De landuse=residential boundaries worden niet geimporteerd voor zover ik weet, deze kun je zelf aanpassen.

Overigens de gebouwen in het blokje bij de Truffelzwam even opnieuw geimporteerd. De oude (van vorig jaar) gebruikte BAG id’s zijn niet meer actueel en zijn allemaal vernieuwd en de adressen waren ook nog zonder postcode.

Voor mij was vorig jaar een belangrijke inspiratie iets met OSM te gaan doen, de ontdekking van een stuk ‘fietspad’ in mijn buurt, waarvan ik zeker wist dat die niet bestond (ook nooit bestaan heeft; ik woon hier al 35 jaar). Op de betreffende plek ligt slechts een sloot.

In OSM is het sindsdien OK, maar bv. GoogleMaps en TomTom tonen daar nog altijd een fietspad.
Hetgeen maar weer eens aantoont, hoe voorzichtig je moet zijn met Copy/Paste van andere bronnen zonder controle.

Als het nog steeds in Google Maps staat, kun je het bij Google Maps melden. Het hangt er een beetje vanaf of er snel actie ondernomen wordt. Dat wisselt nog wel eens.
In Google Maps ga je links boven naar de drie streepjes (Menu) en dan een heel eind naar onderen Feedback verzenden.