Missing roads plugin voor JOSM

Ik weet niet of iedereen hier ook de dagboeken leest, maar daar zitten soms zeer nuttige dingen tussen.
Zoals deze van Martijn van Exel waarmee het mogelijk is om “ontbrekende wegen” te vinden:

http://www.openstreetmap.org/user/mvexel/diary/35966

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/JOSM/Plugins/MissingRoads

In Nederland heb je er niets aan, maar in Spanje heeft het me al zeer veel opgeleverd en ook in de rest van Europ is nog veel te doen.

Martijn had dit wel aangekondigd op de talk list, nog een reden om daar ook af en toe te kijken!

Het “Lastige” aan OSM vindt ik dat het heel verspreid is allemaal, zowel de “voorkant” als “achterkant”.

Je linkt hier naar een dagboek en een talklijst. Laatst kwamen er wochennotiz’ tegen. Dan heb je nog de chat, dit forum, de wiki, voor OSMAND een Google groups, ettelijke fora en daarnaast is er verborgen vast nog heel veel meer.

Ik ben behoorlijk actief geweest in de Nederlandse Wikipedia-gemeenschap. Daar vindt het grootste deel van de activiteit, ook overleg en discussie, plaats op wikipedia zelf. Er zijn wel mailinglijsten en chatkanalen, maar die gaan voornamelijk over softwaretechinsche en organisatorische aspecten. En de activiteit is heel erg per taal gescheiden.

En aan de voorkant is hier ook veel spreiding: voor beginners is openstreetmap.org “dé kaart”, maar je moet wat dieper in OSM duiken om door te hebben dat “openstreetmap” slechts een database is, de kaart die op openstreetmap getoond wordt slechts een van de vele renderingen daarvan, en absoluut geen vervanger van google maps is of pretendeert te zijn.

Het lastige bij deze plugin is dat hij bij opstarten van JOSM gelijk een layer aan maakt in het kader layers.
We bepalen toch zelf welke layer we aanzetten, nu moet ik eerst die layer weer deleten.
Ik vindt dit zeer opdringerig.

Hun icoon laten zien en een plugin die Josm naar zijn hand zet.

Het schijnt niet anders te kunnen, maar ik begrijp dat niet.
Dit is ook bij de verkeersborden layer plugin van dezelfde organisatie.

Wat vinden jullie?

Als ik Missing Roads wil gebruiken lijkt het me logisch dat die layer ook aan staat. Ik heb er geen enkel probleem mee. Met een klik staat hij uit. Ik vind het een zeer bruikbaar hulpmiddel.

Marc maar hoe zet je m aan, hij is geimporteerd maar ik kom het icoontje nergens tegen in het menu van JOSM ?

Nu moet ik in de preference elke keer missingroads plugin deinstalleren, als ik bij het opstarten, die layers niet wil hebben. Die zouden dan aan de linker zijkant ook aan/uit gezet kunnen worden,
om niet, bij niet elke keer gebruik, weer te moeten herinstalleren.
Is zo’n omweg via preference.

Staat los van of het een bruikbaar hulpmiddel is.

@Nick: na laden van de plugin en opnieuw opstarten verschijnt de plugin bij de lagen.
Bij mij ziet het er zó uit:

Klik op het oogje en hij staat uit, klik op de vuilnisbak en de laag is weg.
Waarom deinstalleren? Je hebt bing toch ook geinstalleerd? Of de shade lagen? En als je die niet wil zien klik je ze toch uit?

Omdat deze twee bij het opstarten al in de layers staan en dat wil ik niet. Terwijl onder links die twee uit staan. Daarom beide plugins deinstalleren.

bing in Imagery veld aanzetten.
bing heb ik niet geinstalleerd, maar geactiveerd staan in imagery preference.