Hek goed gemapped?

Hallo,

Kan iemand mij vertellen of ik dit hek goed heb gemapped?

https://www.openstreetmap.org/way/369863180

Het punt is dat OSRM je nog steeds met de auto door deze straat stuurt, terwijl dit fysiek niet mogelijk is vanwege het hek.
Misschien is de vraag beter zo gesteld:
Heeft het plaatsen van een hek invloed op routering?

PS: Volgens de wiki heeft een barrier een impliciete “access=no”.

Groet,
Simon

Volgens mij heeft een hek enkel effect als er een punt gemeenschappelijk is met de weg die erdoor is afgesloten. Vandaar dat de meeste hekken die een weg afsluiten als punt op de weg gemapped worden.

Er van uitgaande dat dit een poort is die open kan zou ik dit als een node op de weg taggen met barrier=gate. zie ook de uitleg van escada

Duidelijk. Ik heb op de plek van het hek een node in de weg geplaatst, er een barrier van gemaakt en de access goed gezet.
Morgen kijken hoe OSRM het oppakt.

Bedankt!
Simon

Ik zie dat Simon Says vanavond wel een edit gedaan heeft, maar barrier=fence snijdt nog niet de weg, dus de volgende versie van de routeplanner zal nog steeds er door heen navigeren.

groen_duiven

Zowel het hek als de weg hebben nu Ă©Ă©n gemeenschappelijke node (barrier). Is dat niet voldoende?
Zowel escada als de vries lijken dit te zeggen. Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben :wink:

Simon

Kan een traffic_sign ook een barrier zijn?

de situatie

Moet het eigenlijk met turnrestricties worden opgelost.
Op basis van deze foto mag het niet, simon jij bent daar.

Een eigen foto hier geplaatst, had gelijk goed inzicht gegeven.

Waarom ik ging kijken, een fence midden op straat, wat is dat voor een object.

Scherp opgemerkt, Allroads. Had inderdaad beter meteen een foto kunnen plaatsen. Goede leer voor de volgende keer.

De streetview geeft idd het hek weer. Het is de Italiaanse methode (makkelijk en goedkoop) om een semi-permanente wegafsluiting te realiseren. Alles wat makkelijke, sneller en goedkoper kan zullen ze zo oplossen. Er staat wel meer van dat soort hekken in Avezzano.
Een “Verboden in te rijden” bord zal hier niet helpen omdat Italiaanse verkeersdeelnemers dat bord toch niet zien :wink:

Goed punt van de turn restricties. Ga ik ook nog naar kijken.

Allroads, een zijspoor, naar barrier=debris werkt voor mijn gevoel wel voor routers waarom fence dan niet ?

Op basis van dat ene bord ( pijl rechtdoor rechtsaf) dacht ik aan turn restrictions, maar die grote borden staan er ook dat is een ander manier van invulling, van de andere kanten, staat daar ook zo’n blauw pijlbord, zo niet dan heeft turnrestrictions niet zoveel zin van die kanten en komt het neer op het mappen taggen van dat zwart wit verkeersbord.

Vanaf de andere kant is het gekgenoeg een eenrichtingsweg. Ik heb geen lokale kennis en Streetview mag niet als bron gebruikt worden om het te mappen.
Heb jij de lokale kennis ervan Simon? dan is het routerings verhaal ook opgelost. Natuurlijk kan turnrestrictions van de andere zijde ook.
https://www.google.nl/maps/@42.0476592,13.4186625,3a,37.7y,148.07h,81.14t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfZqJhWAGRe4FZHuF8y0zfQ!2e0!7i13312!8i6656

Na de parkeerpaats:
https://www.openstreetmap.org/#map=22/42.04762047546024/13.418662743348069

Klopt, Commodoor. Die borden staan er inderdaad.

Het lijkt toch al wel heel snel ingewikkeld te worden als een hek over een weg geplaatst is. Ik ben natuurlijk geen ervaren mapper. Ik zie een Ristorante/Pizzeria of een schoenmaker, en dan zet ik die erin. Voor situaties als deze krab ik me dan wel achter de oren :slight_smile:

Ik heb het nu als volgt opgelost:

Ik heb een knip in de weg gemaakt en daar een tag opgezet: access:motor_vehicles=No

Dit doet m.i. het minst geweld aan de fysieke werkelijkheid (de weg is er gewoon, het hek staat er nu ook) en routers zullen er nu toch omheen moeten werken.

Simon