Routeyou OSM BASED racefietskaart

Op Routeyou kun je tot 5 oct gratis een BNL racefietskaart Downloaden.
http://help.routeyou.com/nl/topic/view/440/routeyou-racefietskaart#waarom-deze-racefietskaart
Werkt prima in Basecamp en op mijn Etrex 30.
Routes tot 100 m bv Boxtel Amsterdam worden redelijk snel berekend
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

mvg

Marius

Marius moet je die vraag niet op de Routeyou site stellen of heb je dat al gedaan / geprobeerd, binnen OSM houden we niet iedere afgeleide in het oog.

Prima vraag voor het forum. Er wordt hier over veel meer afgeleide producten gesproken (OFM, Osmand, Mapnik etc.) dus deze kan er ook nog wel bij :wink:

Ik heb de kaart gedownload maar moet wel even kwijt dat ik dit erg omslachtig vind. Eerst moet ik een route you account aanmaken. Dan krijg ik een bevestigingsmail. Dan kan ik via de site een kaart download aanvragen. Dan moet ik mijn Garmin ID code opgeven maar wat is dat? Ik zoeken op de aangeven site waar je het type toestel kunt selecteren zodat er hopelijk aangegeven wordt waar ik dat nummer kan vinden. Na de toestelkeuze verschijnt er de opmerking “Tik in het hoofdmenu op Stel in > Info over.” Maar ik zie helemaal geen hoofdmenu. Dan maar kijken op de GPS en de doos waar deze in zat. Ik zie een 9 cijferige code maar ja… er wordt gezegd dat het 10 cijfers moet zijn dus… dan maar een voorloop nul invoeren. Dat wordt gepikt.
Dan krijg ik een mail met een link naar de download. Er komt een gezipt img bestand binnen. Na uitpakken op op SD te zetten zie ik in basecamp inderdaad een kaart. Niet de mooiste layout maar de paar routes die ik heb laten berekenen zien er op het eerste gezicht prima uit. Helaas zie ik op mijn GPS geen kaart. Dat zal wel liggen aan die 9 vs 10 cijferige code. Tja … het wordt je niet heel makkelijk gemaakt en als ik na 1 oktober moet gaan betalen… ?? Ik denk dat ik het maar bij de gratis andere kaarten hou die rechtstreeks zijn te downloaden zonder veel poespas.

(Tenzij er straks toch heel lovende critieken komen… dan behou ik me het recht voor hierop terug te komen :wink: )

Wanneer ik in het instelmenu kijk onder info begint het hele riedeltje met het ID nummer…, maar ik heb ook nog geen puf om de zoveelste kaart te downloaden… 'k Heb liever een kaart die alle mogelijkheden biedt. Maar voor de racefietsers… wie weet…
JDM geeft ook het ID nummer als je je toestel aansluit.

Als je je Garmin GPS aan de pc hebt gekoppeld kan Basecamp of Mapsource zo vertellen welk ID dat is.
Andere mogelijkheid is de Device Manager van JaVaWa te installeren en die vertelt het ook.
Dat je de kaart niet op de GPS ziet, kan meerdere oorzaken hebben. Oa kan de naam dubbel zijn, sommige GPS’en kunnen daar niet tegen.
Je kunt de Device Manager van JaVaWa installeren en die laten kijken.

Heren bedankt. Dat was een beetje dom van me met die 10 cijferige code. Basecamp gaf inderdaad de juiste. Helaas kon ik niet even snel een nieuwe download ophalen wegens dit probleem. Ik werd verzocht een mailtje te sturen. Dat heb ik gedaan dus… wie weet gaat het nog lukken.