Mapillary - Python

In Nederland lukte het “mij” via de python scripts up te loaden, zelfs 2 dagen lang. En vroeger speelde ik met python.
Terug in België is het uit met de pret. (dat zal er wel niets mee te maken hebben).

Ik krijg een “access denied”, alleen al bij het opstarten van python.
Ik heb Windows 10, ik ben admin.
Ik heb ook python3 op mijn computer.

Hallo Philippe,

Een Pythonoplossing heb ik niet voor je. De JOSM-plugin laat tegenwoordig ook toe om foto’s door te sturen. Het voordeel is dat je ze dan vooraf al op de kaart kan bekijken.

Jo

Philippe, het plaatje van dropbox kan je op het forum alleen laten zien door dl=0 te vervangen door raw=1

https://www.dropbox.com/s/by5pi6ph1eu7oos/PythonProbleem1.PNG?raw=1

Hoe het zit met de admin rechten in W10 kan ik helaas niet zeggen.

In Win10 zijn de userdirectories afgeschermd (alleen lezen) Dat gaf ik ook al aan in het ervaringen met Win 10 topic.
Ik weet niet met welke account is ingelogd, maar als het het standaard Win 10 account is, dan is het Microsoft account en dat heeft zo geen toegang.

Ik heb het met mijn userdirectories deels opgelost door in de Verkenner op zo’n map te klikken, dan komt de vraag of je altijd toegang wilt. Dan zeg je ja, gaat er een groen balkje lopen en is het klaar.
Deels heb ik het met rechten opgelost. Je klikt rechts op de map en je kiest Eigenschappen, dan Beveiliging en dan wordt het wat zoeken in de venstertjes naar het Microsoft account en dat geef je dan volledige rechten over de map of mappen.
Kan een poosje duren voor hij er mee klaar is.

Ook kun je ervoor kiezen een nieuw locaal account te maken, daar voortaan mee inloggen, en de oude userdirectories te migreren.

Je logt in Win10 wel in met het Microsoft account en dat heeft admin rechten, maar dat moet wel elke keer extra bevestigd worden en dat werkt zo niet direct met programma’s. Die moeten dan ook met admin rechten draaien.

Ik heb C:\Users\castelp\Documents\GitHub\Mapillary\mapillary_tools\python alle rechten gegeven behalve special right.
Ik heb in D:\DCIM en de onderliggende de Read only afgezet.

Ik krijg (ook voordien) altijd eerst een message box :

Misschien moet je c:\python27 ook rechten geven, en dit pad ook in je environment variables opnemen?

Ik heb beide laatste voorstellen uitgevoerd en de computer herstart. NOK

In september ga ik ermee naar de computerclub in Tisselt. Daar zitten een paar mensen die zulke dingen kennen.
Ik heb nu vakantie, indien iemand in de wijde buurt van Mechelen zich bekwaam voelt, dan kom ik af.
tel 0486 0HLJH 516261

Ik zou wel eens een goede uitleg willen hebben in het NL over hoe ik het voor elkaar krijg om het uploaden naar Mapillary, via Python, te automatiseren. Er gaat nu wel heel veel tijd zitten in het uploaden.
Er zijn genoeg mensen actief die ook hier actief zijn, dus wellicht zou iemand mij eens willen helpen?:rolleyes:

Ik wil hierbij aansluiten.

Ik ook.
Nu heb ik al problemen met de msi installer, waardoor ik python niet gemakkelijk kan herinstalleren. Ik ben een DOS oldtimer, ik had nooit gedacht dat je tegenwoordig nog zelf de environment variables moet instellen. En op hoeveel computers kan zoiets nog ?
Straks zit ik met 128 Gigabyte foto’s waar ik geen weg mee weet.

En mly zit dan met miljoenen slechte en weinig bruikbare foto’s. Allemaal veel moeite voor een triestig resultaat.