OSMand kaartupdates

Hoi,

Heeft iemand een idee waarom de OSMand kaartupdates zo lang duren? Voorheen was het gebruikelijk dat voor Nederland (en alle Europese landen) eens in de 10 dagen (meestal op 1, 11 en 21e van de maand) een update beschikbar kwam, maar ik zit nu met een versie van 22/7, toch 20 dagen oud (en ik wil het resultaat van mijn noeste arbeid toch wel eens zien).

Daarnaast valt het me op dat de kaartlagen door Andy Allan (Cycle Map en Transport Map) overdag op mijn werk vaak niet goed gerenderd worden, de helft van de tiles mist dan, op elk zoom level. Hebben jullie dat ook? Of is dat een probleem van mijn werk?

Ik dacht dat dat een kwestie van capaciteit is van de servers waarmee OSM data omgezet wordt in OsmAnd formaat. Op het OsmAnd forum is er nu wel sprake van een beta versie waar je β€œlife” updates zou kunnen mee downloaden.
Tot dan kan je misschien iets met http://www.openstreetmap.org/user/ccalista/diary/35314 waarin beschreven wordt hoe je zelf up-to-date stukjes kaart voor OsmAnd kan maken

Ga er na mijn vakantie even naar kijken. Gelukkig is Nederland sinds vandaag na 22 dagen beschikbaar. Wordt nu gedownload :slight_smile: